2016. július 8., péntek

"Túró gombóc" cukkiniből

Ismét Csillagporszem ötletét próbáltam ki, és jelentem jó lett. 
Rendszeresen követem blogger társaim tevékenységét, mert szeretném elkerülni az átfedéseket. Bár jó ha tudjátok, hogy aki így él, meglepő módon hasonló dolgok pattannak ki a fejünkből. Ráadásul egymástól függetlenül.
Nincs ebben semmi különleges, vagy telepatikus. Tudjátok, hogy ez nekünk több a táplálkozásnál, ez egy élet szemlélet/filozófia. Az agyunk a megadott kereteken belül hozza ki magából a lehető legtöbbet. 
 Most azonban kipróbáltam egy megadott receptet, de plagizálni nem szoktam, így átalakítottam a saját ízlésemre. Plusz allergén mentessé tettem a diós bunda kihagyásával.
Korábbi totu gombócomat is érdemes kipróbálni, csak kattintsatok a névre.

Hozzávalók: 6 db-hoz
  • 1 tojás
  • 45 g reszelt/aprított cukkini belseje vagy fehér tök
  • 6g útifűmaghéj
  • 14 g zsírjára darált kókusz reszelék
  • 10 g tojásfehérje por
  • 4 g eritrit
  • 1 tk. citromlé+ pár csepp citrom olaj vagy kezeletlen citrom héja

Panír:1 ek. libazsír, 5 ek.földi mandula panír(darabos nem a liszt), 1 ek. útifűmaghéj

A cukkinit/tököt meghámozom és a belsejét lereszelem vagy Thermomixben 5mp/5-ös fokozaton felaprítom.
Hozzáadom a többi összetevőt és alaposan kikeverem, Thermomixben a cukkinihez adom és 20 mp/visszaforgató funkcióval összekeverem.
Hagyom pihenni, amíg összeáll, majd gombócokat formázok belőle, és ugyanúgy kifőzöm, mint a hagyományos gombócokat. Néhány perc alatt feljön a víz tetejére, akkor megfordítom, és adok neki még 1-2 percet. Thermomixben a pároló kosárban készítem. 2 liter vizet felforralok 4 p/120 fok/1-es fokozaton, úgy, hogy a kosár már az edényben van. Amikor felforrt, beleteszem a gombócokat és 6p/120 fok/1-es fokozaton készre főzöm. Végül a spatulával kiemelem a kosarat, ami egyben le is szűri, és már hempereghetnek is a finom morzsában.

Amíg főnek, elkészítem a panírt. Semleges liba zsírt melegítek egy serpenyőben 1 evőkanállal, és 5 ek. földi mandula panírt, és 1 ek. útifűmaghéjat szórok bele. Picikét összepirítom és amikor megfőttek a gombócok, azonnal meghempergetem benne őket.
Az útifűmaghéjat ne hagyjátok ki a panírból, mert ő segít a nedves gombóchoz jól odatapadni!!
Én a házi készítésű "paleo joghurtommal" ettem édesítés nélkül, és nagyon imádtam. 
Természetesen nem eredeti érzés, mégis egy fantasztikus desszert.
Csontleves után 2 db pont elég.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése