2016. március 30., szerda

Paleo Kokhurt


Sokat próbálgattam a számomra megfelelő paleo joghurt elkészítését, és most jelentem sikerült. Olyan nehéz elérni, hogy kellően lágy de mégis "remegős" állaga legyen. Sok-sok harapható állagon vagyok túl és készítettem jó pár ívó joghurtot is.:)
Sőt, olyat is elkövettem már, hogy a joghurt kultúrát kihagytam belőle, és csodálkoztam, miért nem történik semmi.:)))
NAGYON FONTOS! A zselatin minőségén is sok múlhat. Ezért lehetőleg alacsony bloom számú legyen, ami a keményedési fokra utal. Én egy borászati cégnél vásárolom és ott mondták ezt a nagyon fontos infót. Egyébként azzal sincs baj ha magasabb ez az érték csak nem lehet puding állagot készíteni vele, mert nagyon bekeményedik. A kollagénről írt cikkemben is említettem már, hogy ha lehetőségetek van rá, a sertés kollagént válasszátok. 

Íme a hozzávalók:
  • 4 dl zsíros kókusztej (én házi készítésűt használtam) vagy 1 dl cocomas(kókusz tejszín)+3 dl víz
  • 8 g zselatin
  • 1/2 tk méz
  • késhegynyi joghurt kultúra
Házi áfonya lekváros kokhurt

Először is kiforrázom az üveget, amibe "aludni" küldöm a kész joghurtomat és félreteszem.
A tejet majdnem forrásig hevítem , majd hagyom visszahűlni 40-45 fokra. Hasznos ha van otthon, a konyhában használatos hús vagy csokoládé hőmérő. Ha 50 fok feletti hőmérsékleten keverem bele az élő joghurt kultúrát, akkor szegény szó szerint meghal.
Fontos továbbá, hogy mézet használjak, mert a xillit és az eritrit nem eteti a gombákat, vagyis éhen halnak és nem lesz joghurtunk.
Amikor a tej kellő főfokra hűlt, csomómentesre keverem a zselatinnal és a mézzel. Végül hozzáadom a probiotikumot (joghurt kultúra) és kész. 
Beletöltöm a kiforrázott üvegbe, azonnal bezárom majd alufóliával vagy vastag konyharuhával betekerem. Fontos a dunsztolás, hogy lassan hűljön le. Én most, amíg még langyos a radiátor, ráteszem és kb. 22 órát rajta hagyom. Nekem ez az óra szám vált be a legjobban, de ha tovább marad pár órával, az sem baj. A 36 órát azért ne haladja meg.
Mielőtt hűtőbe teszem, kicsomagolom a dunsztból, és jó alaposan felrázom. Nem kötelező de én így szeretem. Rázás előtt szépen látszik, hogy kettő vált az anyag. Ilyenkor még folyékony de a hűtőben néhány óra alatt eléri a kellő állagot.
Ha lehetőségem van rá 2-3 óra múlva még egyszer felrázom.
Isteni finom egy könnyű paleo müzlivel. Holnap megosztom veletek a fincsi müzli, egyszerű elkészítését is.:) 
Házi, cukormentes lekvárokkal isteni gyümölcs joghurt készíthető belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése