2016. március 28., hétfő

Mák piskóta kókusz-lime krémmel


A világ legegyszerűbb mákos piskótáját már paleós korszakom előtt is így készítettem. Lisztmentessége már húszas éveim elején is levett a lábamról. Sajnos akkoriban még a gyümölcs cukrot gondoltam a cukor jobb alternatívájának de ma már eritrittel vagy xillittel készítem. 
Aki hozzám hasonlóan mák imádó, legalább egyszer próbálja ki! :) Utána már úgysem szabadul tőle.

Hozzávalók: 
  • 6 tojás
  • 1 citrom leve és héja (ha vegyszer mentes) vagy citrom olaj
  • 120 g eritrit/xillit
  • 150 g darált mák
  • 1/2 kk. fahéj
  • 3 ek. méz vagy szilva lekvár

Tulajdonképpen úgy készítem, mint a hagyományos piskótát. A sütőt 180 fokra kapcsolom és hagyom felmelegedni, amíg kikeverem a tésztát A tojásokat szétválasztom és a sárgáját habosra keverem az eritrittel, mézzel, citrommal és a fahéjjal. A fehérjéből egy csipet sóval kemény habot verek és végül óvatosan összeforgatom a sárgás krémmel, majd a mákkal. Sütőpapíros nagy tepsibe öntöm, és 12-15 perc alatt megsütöm. Ha ujjnyi vastagra sütöm, akkor elég ilyen kevés idő is. Amikor tortának készítem egy kerek formában, jóval vastagabb lesz, így a sütési idő akár 40 perc is lehet. Mindig végzek tű próbát, mert úgy biztos.
Mivel most tekercset szeretnék készíteni, a megsült piskótát a papírral együtt egy tiszta konyharuhára fektetem és még melegen feltekerem. Hagyom így kihűlni. Ez csupán azért fontos, hogy ne törjön szét, amikor a krémmel együtt feltekerem.
 Amíg sül a piskóta, elkészítem a krémet.

Kókusztejszínes lime krém:
  • 200 ml sűrű kókusz tejszín
  • 1 lime leve és héja (ha vegyszer mentes) vagy lime olaj
  • 4 ek. por eritrit (ízlés szerint változó)
  • csipet vanília
  • 1 csapott ek. zselatin

A kókusztejszínből kiveszek 50 ml-t és picit felmelegítem, hogy fel tudjam oldani benne a zselatint, majd lehűtöm. A másik adag tejszínből a vaníliával és az eritrittel kemény habot verek. (Akinek van habszifonja, elkészítheti abban is, de macerásabb utána a mosogatás.)
A lehűlt zselatinos keveréket és a lime levét+ héját gyors mozdulatokkal hozzákeverem a felvert habhoz, és beteszem a hűtőbe. Aki gyorsítani szeretné a dermedési folyamatot, beteheti a fagyóba is, csak ügyeljen rá nehogy "jégkocka" legyen :)


A kihűlt piskótáról könnyedén lehúzom a papírt és ha elég sűrű a krém, már töltöm is. Aki valamiért nem szereti a zselatint, használhat helyette 1-2 tk. konjac lisztet a sűrítéshez.
Én igyekszem minél több krémet kenni a piskóta teljes felületére és óvatosan feltekerni, majd hűtőben pihentetni néhány órát. Szerintem úgy a finom ha vastagon van benne anyag. :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése