2016. november 28., hétfő

Sós ropogós

Picit le vagyok maradva az írással, hiszen ezt a sajtos, sós ropogtatni valót is Halloweenkor készítettem :) Sebaj, előbb vagy utóbb mindent megosztok veletek csak győzzétek kivárni. :)
Igen, néha készítek sós dolgokat is, különösen akkor, amikor már besokallok az édes illatoktól.
Hirtelen ötlettől vezérelve dobáltam össze a hozzávalókat, és jelenetem olyan lett, ahogyan elképzeltem. Ropogós és sós!


Hozzávalók: 30-35 darabhoz
  • 1 tojás
  • 50 g puha kókusz zsír
  • 45 g nyílgyökér liszt
  • 45 g bambuszrost liszt
  • 1 kk.só
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+1 tk. citromlé
  • 2 ek. parmezán és reszelt laktózmentes sajt a tetejére
 A hozzávalókat összegyúrom és két szilikonos sütőpapír között kinyújtom. Lehúzom az egyik papírt, megszórom a reszelt sajttal és még egyszer átgurítom rajta a sodró fát, hogy ne peregjen le róla. 30-35 egyforma darabra felvágom és így papírral együtt tepsibe teszem és 200 fokon 15-20 perc alatt megsütöm. Amikor már kihűlt, a vágások mentén könnyen eltördelem őket.
Vendégváró sósnak tökéletes.:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése