2016. június 25., szombat

Paleo "bundás kenyér"



Végtelenül egyszerű reggeli ötletet adott Csillagporszem/Motivátor. Köszönöm neki ezúton is. Egy picit más arányokat használtam, mert az én ízlésemnek túl lágy volt az eredeti. 
Így az én verzióm a következő:

Hozzávalók: 4db-hoz
  • 1 tojás
  • 2 ek. útifűmaghéj (3 kanállal is szuper, de picit masszívabb)
  • 0.5 dl víz
  • Ízlés szerint variálható őrölt fokhagymával, fűszer köménnyel, fehér borssal.. 
  • A sütéshez 4-6 ek. zsír

Egyszerűen villával felverem a tojást és hozzákeverem a többit. Amíg a serpenyőben felmelegítem a zsírt (liba, kacsa, sertés...) megszívja magát az útifű.  Kanállal 4 kis halmot teszem egymástól távol a forró zsírba, lenyomkodom és addig sütöm, amíg picit kérges nem lesz, hogy alá tudjak nyúlni egy fa lapáttal, megfordítani. Fordítás után még jól lenyomkodom, hogy lapos legyen, majd készre sütöm.
Nem tud nyers maradni, hiszen a tojás pillanatok alatt megsül, csupán az útifűtől gondolhatjuk nyersnek, de nem az:)
Tényleg emlékeztet a bundás kenyérre. Melegen lágyabb, hidegen egészen szilárd.Nekem mindkét verzióban finom. Aki eszik sajtot, pici parmezánnal megszórhatja még melegen.
Én ma sült kolozsvári szalonnával és újhagymával ettem.
Egy reggeli ötletnek szerintem szuper.:) Jó étvágyat hozzá!

7 megjegyzés:

  1. Hát nem is tudom....
    Nekem a 0.5 vizzel és a 3 kanál utifűvel egy híg lötty lett, pedig fél órát is hagytam pihenni, végül a kukába landolt, mert kisütni se tudtam csak sercegett a sok víztől és ugyan úgy folyt.
    Végül egy nagyon jó receptet találtam.
    Egy személyre: 2 tojásban elkeverek 2 evőkanál utifűmagot, 10 percig állni hagyom majd forró olajra (vagy amire akarod) öntöd, ellaposítod korong alakúra és megsütöd mindkét oldalát. Gyorsan sül, figyelni kell mint a palacsintát.
    Finom, megfelelő az állaga.
    Viszont azt tudni kell, hogy elég a 10 perc állás neki, mert így még puha de szilárd lesz sütve. Minél tovább hagyod állni nyers állapotba, annál keményebb lesz sütés után.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kedves!
      A 0.5 víz deci liter és nem liter. A receptben is ez állt, bizonyára elkerülte a figyelmedet.:) Fél deci folyadékba 2 evőkanál útifűmaghéj bizony elég masszív lesz.:) Máskor ne dobd ki , ne pazarolj, tegyèl még bele anyagot, maximum több lesz. Bármi megmenthető némi konyhai rutinnal. További jó sütögetést!:)

      Törlés
  2. Én is hasonlót csináltam, mint ez, csak improvizáltam. Nem is tudtam, hogy van ilyen. Na mindegy, én egy tojást kevertem össze 13 g psziliummal és hagytam egy kicsit állni (néhány perc). Semmi víz nem került bele. Sóztam csak a végén, de ti nyugodtan tehettek bele. Az felforósítottam kb 5 g kókuszzsírt egy teflonos serpenyőn és ráhelyeztem az akkora már megszilárdult masszát (legjobban a rántás utáni kimaradt tojásos-lisztes pogácsára hasonlított) és megsütöttem mindkét felét. Ízileg is a bundás kenyérre hasonlít, persze, érezhető az útifűmaghéj benne

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok! Én ezt a ,,bundáskenyeret" úgy csinálom, hogy 2 tojás+2 ek útifűmaghéj+pici só(ízlés szerint egyéb fűszekerek ia mehetnek), és kevés kókuszzsír a sütéshez, és szuper allagot kapok. Elég kiadós adag készül belőle!
    Jó étvágyat!😊

    VálaszTörlés
  4. Diétám egyik kedvence.Nagyon laktat,telítí a gyomrot.Szoktam beletenni kis fokhagymaport v. reszelt fokhagymát.Van,hogy 2 db köze teszek sonkát és sovany sajtot.Kiváló reggeli teával.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretem, hasonló módon készítem, 3 tojás 2evőkanál utifű
    pici só! szinte minden reggel ezzel indítom a napot! szorulásos panaszokra nagyon hatásos!

    VálaszTörlés