2016. június 25., szombat

Paleo "bundás kenyér"



Végtelenül egyszerű reggeli ötletet adott Csillagporszem/Motivátor. Köszönöm neki ezúton is. Egy picit más arányokat használtam, mert az én ízlésemnek túl lágy volt az eredeti. 
Így az én verzióm a következő:

Hozzávalók: 4db-hoz
  • 1 tojás
  • 2 ek. útifűmaghéj (3 kanállal is szuper, de picit masszívabb)
  • 0.5 dl víz
  • Ízlés szerint variálható őrölt fokhagymával, fűszer köménnyel, fehér borssal.. 
  • A sütéshez 4-6 ek. zsír

Egyszerűen villával felverem a tojást és hozzákeverem a többit. Amíg a serpenyőben felmelegítem a zsírt (liba, kacsa, sertés...) megszívja magát az útifű.  Kanállal 4 kis halmot teszem egymástól távol a forró zsírba, lenyomkodom és addig sütöm, amíg picit kérges nem lesz, hogy alá tudjak nyúlni egy fa lapáttal, megfordítani. Fordítás után még jól lenyomkodom, hogy lapos legyen, majd készre sütöm.
Nem tud nyers maradni, hiszen a tojás pillanatok alatt megsül, csupán az útifűtől gondolhatjuk nyersnek, de nem az:)
Tényleg emlékeztet a bundás kenyérre. Melegen lágyabb, hidegen egészen szilárd.Nekem mindkét verzióban finom. Aki eszik sajtot, pici parmezánnal megszórhatja még melegen.
Én ma sült kolozsvári szalonnával és újhagymával ettem.
Egy reggeli ötletnek szerintem szuper.:) Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: