2016. június 23., csütörtök

Meggyes-Csokis torta

Amikor a kedves ismerősök, barátok rendelnek tőlem szülinapokra vagy bulikra, kerti partikra sütiket, tortákat sajnos csak ritkán van időm lefotózni. Most sikerült de csak egészben, mert furcsa lett volna úgy átadni, hogy kivágtam egy szeletet. :)
A visszajelzés szerint nagyon mutatós volt a három rétegű csupa meggyes torta.
Gondoltam megosztom veletek a receptet és az elkészítését ennek a fantázia tortának. A kikötés csak annyi volt, hogy meggyes-csokis legyen. Majdnem olyan mint egy fekete erdő, de mégse.
Hasonló meggyes finomságot már olvashattatok tőlem a meggyes-csokis totu torta formájában. :)
  Hozzávalók: 26 centis tortához
  • 2 nagy marék magozott meggy
Piskóta:
  • 4 tojás
  • 2 ek. víz
  • 6 ek. eritrit
  • 4 ek. paleo liszt (2 ek. mandula, 2 ek.nyílgyökér)
  • 1 tk. konjak liszt
  • 2 ek.kakaó
  • 1 kk. szódabikarbóna+ 1 tk citromlé
  • 1 ek.olvadt kókusz zsír
  • csipet só
Úgy készítem, mint minden alap piskótát. A tojásokat szétválasztom és a sárgákat habosra keverem az eritrittel és a vízzel. Hozzá adom a zsírt, szódabikarbónát, citromlevet és a liszteket. Alaposan kikeverem, hogy ne legyen csomós. Félreteszem és hagyom, hogy a lisztek, különösen a konjak beszívja a nedvességet.
Addig a tojások fehérjéből a csipet sóval kemény habot verek.
Ha lisztes keverékem, akkor jó ha olyan mint egy nagyon sűrű palacsinta tészta. 
Egy spatula segítségével, nagy mozdulatokkal összevegyítem a masszát a fehérjével, vigyázva hogy ne essen össze a hab.
Sütőpapírral bélelt, kapcsos torta formába öntöm, és 180 fokon  15 perc alatt megsütöm. Sütőtől füff az idő, ezért mindenképpen csinálok tű próbát.
Rácson hagyom kihűlni, és addig elkészítem a rétegeket. Amikor már lehűlt, lehúzom róla a sütő papírt.

Alap krém:
  • 4 dl kókusz tejszín (cocomas)
  • 1 dl forró víz
  • 40 g jó minőségű zselatin (kollagén)
  • 60 g por eritrit
  • A forró vízben feloldom a zselatint.  tejszínt és az eritritet habverőel kikeverem és hozzáadom a a zselatinos vizet. Egy mérő kancsó segítségével elfelezem az így kapott alapot.
  • Az egyik feléhez hozzá keverek 100 g olvasztott paleo csokit és 2 ek. kakaót.
  • A másik feléhez pedig 1 kk. vaníliát.
Összeállítás:
A kapcsos torta formát kibélelem fóliával és az aljára ültetem a piskóta lapot. Nem baj, hogy nem éri körbe a formát, mert így legalább lesz hely a krémnek oldalt is.
A csokis krémet ráöntöm a piskótára, és a formát addig ütögetem a konyha pulthoz (érdemes vastag konyha ruhát tenni alá), amíg teljesen sima nem lesz a teteje. Szépen befolyik a piskóta és a forma közé is.
A kimagozott meggyeket elszórom a masszán és bedobom a fagyóba, hogy gyorsabban megkössön.
Azért nem öntöm rá egyből a fehér réteget, mert összekeveredne és most nem márványos tortát szeretnék.
Figyelek a fagyóra, nehogy jégkorongot készítsek. :)
Amikor már nem tudom az ujjammal benyomni, akkor önthetem rá a fehér réteget is.
Most már csak a sima hűtőbe teszem, és hagyom teljesen megszilárdulni.
Órákkal később 50 g paleo csokit olvasztok a tetejére, 1 ek. kókusz zsírral és egyenletesen eloszlatom rajta.
Félretettem néhány szem meggyet, amit körbe raktam a tetején és egy mosoly fejet a közepére. :)
Szeletelésnél bizonyára szépséges a kakaós piskóta, meggyes csoki krém és a hófehér réteg a roppanós csoki kéreg alatt.
Szállítás előtt óvatosan kicsatolom a formát és lehúzom róla a fóliát. Amikor a szélekről lehúztam, egy széles lapáttal leemelem a tortát a fóliáról és átteszem a szállító dobozba vagy ha otthonra készül, egy szép torta tálra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése