2015. december 13., vasárnap

Csokis-meggyes totu torta

A párom anyukájának a névnapjára készült pénteken ez a színes finomság. Kedvence a konyakos meggy, ezért próbáltam valami hasonlót alkotni paleo verzióban, egy picit Timisen átgondolva. 
Nagyon egyszerű, ha tudunk piskótát sütni, mert a többi már csak kevergetés, kenegetés. Meglepő, mert a totus réteg inkább hasonlít egy gríz pudingra, mint a túróra.:)


Piskóta: 26 centis, kerek formához
  • 3 tojás
  • 1 ek. víz
  • 4 ek. por eritrit
  • 2 ek. mandula liszt
  • 1 ek. nyílgyökér liszt
  • 1 ek kakaó
  • késhegynyi szódabikarbóna+1 kk. citromlé
  • csipet só , csipet vanília


A tojások sárgáját a vízzel és az eritrittel habosra keverem, majd hozzáadom a szódabikarbónát, citrom levet és a vaníliát. A kétféle lisztet összeszitálom, hogy biztosan ne legyen csomós. A fehérjéket a sóval kemény habbá verem és óvatosan összeforgatom a sárga habbal. Végül óriás mozdulatokkal összeforgatom a szitált lisztekkel. Fontos az óvatosság, hogy a hab ne essen össze. 
Sütőpapíros formába simítom a masszát és 180 fokon 12 perc alatt megsütöm. Amikor kihűlt, kiveszem a formából és lehúzom róla a papírt. 
Fóliával kibélelem a formát is visszaültetem bele a piskóta korongot.


Totu réteg:

  • 300 g totu (én házilag készítettem 10 tojásból)
  • eritrit ízlés szerint
  • vanília ízlés szerint 
  • 30 g zselatin=kollagén
 A totu felét 1dl langyos vízzel és a kollagénnel leturmixolom. Beízesítem és összeforgatom  a darabos totuval, majd a piskótára simítom. Most jön a trükk! Addig ütögetem a formát a pulthoz (teszek alá hangtompítónak egy vastag konyha ruhát), amíg szépen elterül és egy picit lefolyik a piskóta és a perem közé. Bedobom a hűtőbe és hagyom dermedni.


Meggyes réteg:

  • házi készítésű, cukor mentes meggy lekvár 
  • 1 dl víz
  • csokis-meggy aroma vagy amaretto (akinek móbelefér az életébe)
  • csipet vanília
 A vizet felmelegítem, csomómentesen elkeverem benne a kollagént majd hozzáadom a többi  összetevőt és rásimítom a fehér rétegre. Az ütögetést ilyenkor is csinálom párszor. .:) Visszateszem a hűtőbe és amikor már megszilárdult, kókuszzsírral csokit olvasztok rá és befejezem az alkotást. 2-3 óra múlva tálalhatjuk.
Nem bonyolult, de annál finomabb!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése