2016. február 27., szombat

Roppanós paleo kréker

Hasonló sós nasit már láthattatok tőlem  a paleo rips fedőnév alatt. Egy picit változtattam rajta és így még ropogósabb lett. Úgy hozta a kedvem, hogy megint szőlőmag lisztet tettem bele, mert annyira szeretem az ízét (+ a hatását). Többször készítettem mér rendezvényekre is, kurkumával "színezve" kívánatosra.
A nagyobb lapokat reggelire vagy vacsorára ajánlom kenyér helyett, a krékereket pedig vendégváró sósnak.


Hozzávalók:
  • 300 g nedves kókusz hús (150g kókusz reszelék+1.5 liter vízből készített kókusztej maradéka)
  • 1 tojás
  • 30 g chia mag
  • 30 g lenmag pehely
  • 1 kk. só
  • késhegynyi fokhagyma por
  • 20 g szőlőmag őrlemény
  • 30 g mangalica /kókusz zsír
  • 20 g bambuszrost liszt


Szeretem az egyszerű megoldásokat, így ezt sem bonyolítottam túl. Ha még langyos a kókusz hús, rádobom a zsiradékot, hogy hamar megolvadjon. Ha már kihűlt, gyorsan megmelegítem, hogy könnyebb legyen eloszlatni a masszában. Minden összetevőt villával alaposan kikeverem, majd kézi vezérlésre váltok. :) Kézzel gyorsan átgyúrom, majd egy sütőpapíros, nagy tepsibe elterítem, olyan vékonyan amennyire csak lehetséges. Igyekszem egyenletesen eloszlatni mert úgy lesznek egyformán ropogósak a szeletek. Vizes habkártyával viszonylag gyorsan lehet dolgozni. Végül a habkártyámmal vagy késsel felszeletelem 16 db Wasa kenyér méretű lappá vagy kb.50 db sajtos rúd méretűre. Így sütés után könnyű lesz összetörni.
Imádom a köménymagot, ezért gyakran szórom a sós rágcsákra.
180 fokon sütöm 35-40 percig. Ha nagyon égetné a sütő, alacsonyabb fokozatra váltok, ez mindig a vastagságtól függ. 20 percig biztosan nem ég meg, addig rá sem kell nézni.
Amikor már kész és teljesen kihűlt, könnyedén eltöröm a vágások mentén. Légmentesen lezárva hosszú ideig ropogós marad . 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése