2016. február 25., csütörtök

Matcha Zöld tea desszert

Micsoda szarvass hiba, hogy lemaradt a sushi utáni desszert megosztása.! :)
Meg voltam győződve arról, hogy beleírtam. Óriás lelkesedéssel beszéltem róla valakinek, az "ugye láttad azt is" megjegyzéssel, mikor is kiderült, hogy semmi ilyesmit nem olvashatott. :)
Most azonban pótolom. 
Próbáltam kizárólag olyan összetevőket használni, amiket a japán konyhában is használhatnak.
Tulajdonképpen egy egyszerű és gyors kókusztejes puding. Tojás érzékenyek is fogyaszthatják.

Hozzávalók: 2 adaghoz
  • 2.5 dl zsíros kókusz tej (amikor tejet készítek, nem szedem le a tejszínt, így marad zsíros) vagy 1:1 arányban hígított kókusz tejszín
  • 16 g méz
  • 4 g matcha zöld tea por
  • 12 g zselatin
  • késhegynyi vanília

Picit felmelegítem a tejet, csak annyira, hogy a zselatin feloldódjon. Mindent alaposan elkeverek a tejben és két tálkába öntöm. Hagyom a hűtőben megdermedni. 2 óra alatt pont remegősre dermed. :)
Tálalás előtt 1 banánt felkarikázok és kókusz zsírral megkent serpenyőben a karikák mindkét oldalát megsütöm. Addig sütöm, amíg a cukor tartalma karamellizálódik és picit barnára pirul. Még melegen elosztom a pudingokon és már ehetjük is. 
Nagyon különleges lett! :) Próbáljátok ki!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése