2015. november 8., vasárnap

Paleo rips


Reggeli rips avokádóval és füstölt lazaccal


Amikor még ettem gabonákat, nagyon szerettem a Wasa kenyereket és minden hasonló rips, lapos kenyeret. Többfélét is készítettem már, és most két igazán költséghatékony változatot osztok meg veletek.
Sűrűn készítek házilag kókusztejet, és a húsát általában kiszárítom, hogy lisztet készítsek belőle. Amíg nem fűtünk a lakásban, sajnos nem szárad megfelelően, ezért azonnali felhasználást igényel a nedves kókusz hús maradék. Nem is baj, mert ötletelésre serkent, így születtek a ripsek is.

Reggeli rips sült sütőtökkel, sonkával és bazsalikommal

Szőlőmag lisztes és lenpelyhes rips

Hozzávalók: kb.12 db
  • kb.260 g nedves kókusz hús (150 gr-ból készítettem kókusztejet, abból maradt)
  • 2 tojás
  • 1 kk. só
  • 50 g lenmag pehely
  • 45g zsír (én házi sertést használtam de lehet kókusz zsír vagy liba is.)
  • 30 g zöld banán liszt  (ez lehet más is, pl. 20g napraforgó liszt+ 10 g szőlőmagliszt stb)
  • a tetejére ízlés szerint bármi: magvak, kockázott bacon, parmezán, chili vagy semmi :)
Egyszerűen összegyúrom kézzel a hozzávalókat és egy nagy tepsiben nagyon vékonyra nyomkodva elterítem. Aki nem szeretne bajlódni a nyomkodással (mert egy picit morzsolódik a tészta), tegyen rá egy fóliát és sodrófával nyújtsa ki. Tetszés szerint szórható a teteje.Még sütés előtt egy nagy késsel felszeletelem kb. 12 egyenlő részre, így sülés után könnyebb egyenlő darabokra törni. 200 fokon, légkeveréssel 20 perc alatt elkészül. Minél vékonyabb, annál ropogósabb.

Bacon kockás rips



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése