2016. február 28., vasárnap

Brokkoli Fészek Citromos Makrélával

A vasárnapi ebédünk az egyszerűnél is egyszerűbb volt ma. Tegnap "halásztam" a halpiacon két gyönyörű, friss makrélát és már alig vártam, hogy elkészítsem. Aki nem szereti az ilyen zsírosabb húsú halat, készítsen helyette mást. A vajhal után ő a kedvencem. :)
Köretnek pedig egy régóta tervezett zöldet gondoltam ki. Korábban már több receptben is láttam, hogy így készítenek karfiolt, de én most brokkolit kaptam anyukámtól. Igen, engem csoki és cukorka helyett ilyesmikkel lehet boldoggá tenni. Egyszer egy lakás avatóra nagyon ötletes ajándékot kaptam egy barátnőmtől. Óriás kosár zöldség-gyümölcs kosarat, egyszerűtől a különlegesig. Nekem nagyobb öröm, mint egy üveg bor. :)

Hozzávalók a körethez:
  • 1 nagy fej brokkoli vagy karfiol
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 1 fej vörös hagyma
  • 2 ek. mangalica vagy más állati zsiradék
  • só, fehér bors, darabos szárított chili

A brokkoli szárát levágom, megpucolom és karikákra vágom. A hagymákat szintén csak karikázom. Egy hőálló tál aljába teszem a zsiradékot, ráfektetem a vöröshagyma és a szár karikákat. A fokhagyma darabokat bedugdosom a brokkoli rózsái közé, alul-felül sózom, borsozom és ráültetem a tál közepére.
1 dl vizet öntök alá és alufóliával lefedem.
200 fokon , légkeveréssel sütöm 40 percet és egy másik üvegtálban mellé teszem a halakat és további 15-20 percig sütöm.
A makrélákat megsózom és megpucolt citrom darabokkal megtömöm a pocakjukat. Olíva olajat locsolok rá és már mehet is a sütőbe. Nekik elég 15-20 perc is, így egyszerre készülnek el a körettel. A szárított, darabos chilit csak sülés után szórom a brokkolira.

Egyszerű paleo majonézt lehet mellé tálalni, de nekünk nélküle is finom volt. A hal nem száraz és a brokkoli alatt a hagymák is krémesre sültek. A hal pocakjában pedig mennyei és puha lett a citrom. 
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése