2016. június 23., csütörtök

Karfiol rizottó




Ritkán készítek karfiol rizst, mert jobban szeretem a zöldségeket nyersen, frissen. Mégis néha rám tör a "hon vágy" a régi ételek iránt, és ilyenkor jól jön valami , ami a hagyományosra emlékeztet.
Nem különösebben figyelek az arányokra főzésnél, valahogy az csak a sütögetésnél fontos nekem.
Többnyire úgy alakul ki a végeredmény, hogy mindenféle "maradékot" összedobálok.

  • Most  akadt néhány rózsa karfiolom, ami aprítva kb. 1 nagy maroknyi.
  • 2 szál újhagyma felaprítva
  • 2 szelet füstölt szalonna kockákra vágva
  • 1 kisebb répa aprítva
  • só, bors, csipet curry
  • néhány kanál kókusz tejszín
  • 1 ek.parmezán

A kockákra vágott szalonnát megpirítottam, majd a tejszín kivételével mindent rádobáltam. Néhány perc alatt összepirítottam (még roppanósan hagyva a zöldségeket), majd öntöttem alá 2-3 ek.tejszínt és a parmezánt. Össze rottyantottam picit, hogy kellően hasonlítson egy ragacsos rizottóra és már tálaltam is. Szedtem a kertben friss mángoldot,amit a rizottó alá szépen elhelyeztem és a tetejére karikáztam házi, adalékanyag mentes kolbászt. 
Hmmmm, nagyon finom volt.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése