2016. március 27., vasárnap

Piskóta keményítő nélkül


Húsvétra többféle süteményt készítettem, többek között ezt a kókuszos-csokis finomságot.
Kókusz kockát már készítettem a blogra, de most egy olyat írok le nektek, ami egy paleo-keto diétába is beleférhet. (persze csak módjával) Semmi magliszt, semmi keményítő. Picit hosszabb ideig süldögél de érdemes rá várni.
Szeretem a gyerekkoromra emlékeztető édességeket, és ez is közéjük tartozik.


Hozzávalók: Kb. 20 kockához
  • 150 g kókuszreszelék zsírjára darálva
  • 10 g bambuszrost liszt
  • 6 tojás+ 6 ek. víz
  • 60 g eritrit por
  • csipet vanília
Ugyanúgy készítem, mint a hagyományos piskótákat. A tojásokat szétválasztom és a sárgákat a vízzel, eritrittel krémesre turmixolom vagy habverővel habosra kikeverem. A kókusz felét eldolgozom  a sárga krémben és félreteszem, amíg a fehérjét habosítom. A fehérjéket egy csipet sóval kemény habbá verem, majd óvatosan hozzákeverem a sárgás masszát és a maradék kókuszt.
180 fokon 35-40 percig sütöm. Mindenképpen tűpróbát végzek, mielőtt kiveszem.
Amikor kihűl, vízszintesen ketté vágom és megtöltöm a csokis krémmel. Kockákra vágom és kókusz zsírral megolvasztott paleo csokiba és kókusz reszelékbe mártom.
Kevés csokit olvasztottam, ezért improvizálnom kellett. 
Kedvenc csipkebogyó lekvárommal körbekentem a kockákat és úgy mártottam a kókusz reszelékbe.
Más ízű cukormenetes lekvárral is jó lehet, igazán különlegessé teszi. :)

Jó szívvel ajánlom mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése