2016. július 9., szombat

Alma chips keksz

Rendezvényem voltam, ahol alma chips-el kedveskedtem az érdeklődőknek és ahogy ez lenni szokott, maradt bontott zacskó. Aki szokott gyümölcs vagy zöldség chips-et enni, tudja, hogy csak frissen ropogósak, mert hamar megszívják magukat nedvességgel és bepuhulnak.
Erre létezik egy nagyon okos megoldás. Ha bedobjuk a fagyasztóba és hagyjuk megfagyni, újra ropogós lesz de csak pár percig, amíg felfaljuk.
A másik megoldás pedig az, ha felhasználjuk valami finomság készítésére.
Készítettem már hasonlót , amit tojás és édesítő mentes kekszecske néven olvashattok ha rákattintotok.
Most is egy ropogós kekszet gondoltam ki, és fogalmam sem volt mi lesz belőle. Ahogy az lenni szokott, elkezdtem dobálni bele mindenfélét, és amikor már jónak tűnt az állaga, megálltam.


Hozzávalók: 26 db-hoz
  • 1 tojás
  • 125 g darált alma chips (ne daráljátok liszt állagúra!)
  • 110 g kókusz lisz
  • 100 g kókusz tejszín
  • 20 g eritrit
  • 10 g kakaó
  • 5 g szárított, bio narancs héj
  • csipet vanília és só
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+ 1 tk. citromlé
Egyszerűen masszát gyúrok a hozzávalókból, majd vizes kézzel egyforma golyókat formázok. Sütő papíros tepsibe rakom őket, és jól ellapítom, még mindig vizes kézzel.
180 fokon 20 perc alatt ropogósra sütöm. Aki még ropisabban szereti, kapcsolja rá a véégén a légkeverést 1-2 percre de figyelje ,nehogy megégjen. Ha nincs légkeverős sütő, akkor egyszerűen csak tovább kell sütni 5 perccel. 
Az alma chips-nek köszönhetően savanykás és ropogós kekszek lesznek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése