2016. július 6., szerda

Kakaós csiga

Számtalan oldalon olvastam már, hogy cukkiniből nyújtható tészta is készíthető de eddig még nem próbáltam. Kedvenc kakaós csigámból kiindulva, amit a nedves kókusz hús maradékból készítek, sok jóval biztatott, így hát kipróbáltam. Rengeteg receptet elolvastam amerikai és hazai írásokat is és végül EZT A RECEPTET  találtam a legszimpatikusabbnak.
Kivételesen pontosan követtem az utasításokat, kivéve az édesítés mértékét. Én nem szeretem ha édes, ezért csökkentettem rajta. Ezt leszámítva minden azonos. 
Korábbi kakaós csiga receptemet is próbáljátok ki bátran.

Hozzávalók: 18-20 db-hoz
  • 300 g cukkini belseje vagy fehér tök
  • 1 tojás
  • 100 g kókuszliszt (zsírtalanított)
  • 10 g útifűmaghéj darálva/liszt
  • 10 g eritrit
  • csipet só
  • csipet fahéj
  • 1 kk. vanília
  • csipet szódabikarbóna+ 1 tk.citromlé

A cukkini/tök párolásával kezdődik minden. :) Hagyom picit hűlni, hogy a hagyományos turmix gép ne menjen tönkre, majd a többi hozzávalóval krémesre turmixolom.
Thermomixben 5mp/5-ös fokozaton aprítom, majd 6p/90 fok/1-es fokozaton megpárolom. 20 mp/10-es fokozaton krémesítem.
A forró cukkinire úgy dobálom rá a hozzávalókat, hogy a tojás kerüljön a legtetejére. Csupán azért, hogy ne azonnal érintkezzenek, mert kicsapódhat, amíg a többi adagolással bíbelődöm. A beépített mérleg funkció segítségével könnyen belemérek mindent és 20 mp/6-os fokozaton sima tésztát keverek belőle.
Tálba kanalazom és beteszem a hűtőbe pihenni (1/2-1 óra).
Amíg pihen kikeverem a tölteléket.
  • 2 ek. kakaó
  • 2 ek. eritrit/1 ek méz
  • 2 ek. kókusz tejszín
  • Egyszerűen csomómentesre kikeverem és hűtőbe teszem a tészta mellé.

Amikor eleget pihentek már együtt a frigóban, két fólia között kinyújtom a tésztát. Kb. egy tepsi méretűre, megkenem a csokis krémmel és a fólia segítségével feltekerem. Nagyon éles késsel 18-20 karikára vágom és sütőpapíros tepsire feketem őket. 190 fokos sütőben 25-30 perc alatt készre sülnek.
Aki mézet használ, számoljon azzal, hogy a méz karamellizálódik, és hamarabb megéghet. Javaslom 180 fokon 5-10 perccel tovább sütni.
A képeken most eritrites a töltelék is.
A barátnőim egy közös főzésen imádták nassolgatni.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése