2016. május 15., vasárnap

Tojás mentes almás pite

Korábban már olvashattatok tőlem négy különböző, néhol extrém almás pite recepteket.
Diós tésztával, Totu tésztával, Földi mandulásan és nyers vegán verziókat.
Többen kérdeztétek, hogy mit tegyetek ha a magvak és a tojás is problémát okoz. Plusz nem szeretnétek keményítőket (tápióka, nyílgyökér..) használni, na akkor mi legyen.
Tegnap fényt kaptam és megszületett a tökéletes megoldás. Sikerült úgy kitalálnom, hogy még édesítést sem kellett alkalmaznom. 
Igazán büszke vagyok rá, mert régebbi receptjeimet gondoltam át és kevertem össze, majd módosítottam picit.
Ennél egyszerűbb pitét nem is kívánhatna senki. No de lássuk a receptet! :)


Tészta:
  • 100 g zsírjára darált kókuszreszelék
  • 60 g olvasztott kókusz zsír
  • 30 g zsírtalanított mákliszt (kókusz liszt is tökéletes), én azért használtam a mák lisztet mert már el akartam használni, és különben is nagyon szeretem almával párosítva.Azoknak, akik érzékenyek a mák olajára, nagyon jó alternatíva.
  • 2 ek. víz (ha száraz, még egy pici)
  • 1 ek. útifűmaghéj darálva/liszt

Egy 16 cm-s, kapcsos torta formát kibélelek sütőpapírral. Egyszerűen összekeverem a hozzávalókat és a formába nyomkodom, úgy hogy legyen egy kis pereme. Ez bizony gyúrmázós , kézzel nyomkodós. :) Bedobom a hűtőbe és hagyom megszilárdulni.

Töltelék:
  • 3-4 db alma lereszelve
  • 1 tk. fahéj
  • csipet vanília
  • 1/2 citrom leve
  • pár csepp citrom olaj vagy bio citrom reszelt héja
Lábasban, fedő alatt pár perc alatt megpárolom a hozzávalókat. Fontos a fedő, hogy maradjon egy kis leve. Nem szükséges agyon puhítani, mindenki kedve szerinti puhaságra. Aki szereti, nyersen is felhasználhatja a reszelt almát. Én nem használtam most semmilyen édesítést de aki szeretné, tehet bele mézet vagy eritritet. Szerintem így az igazán natúr. :)
1.5 dl vizet felmelegítek (pl. vízforralóval) és feloldok benne 2 ek. jó minőségű zselatint. Csomómentesre kikeverem és hozzáadom a tűzről levett almához. Hagyom szoba hőmérsékletűre hűlni. Amíg lehűl, megsütöm az alapot.
A torta "kekszes" alapját előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 perc alatt megsütöm és rácson hagyom kihűlni.
Hűlés után az alapra szórok 1 ek. útifűmaghéj lisztet, majd rákanalazom a tölteléket a perem tetejéig. Hűtőben hagyom megszilárdulni.
Nem tudom leírni a végeredményt, annyira jó állaga lett. Legközelebb más töltelékkel is kipróbálom, kísérletezzetek ti is bátran.
Egy nagy tányér húsleves után nem is vágytam másra csak egy jó nagy szelet almásra.
Jó étvágyat hozzá! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése