2016. május 14., szombat

Marcipán keksz

 Régen imádtam mindent, ami marcipános, de manapság sajnos nélkülöznöm kell ezt a finomságot. Pedig hát mandula és méz egyvelege is alkalmas paleo marcipán készítésére. Aki régebb óta követ, tudja, hogy a szigorú paleósok közé tartozom, így a magvak csak sokadik helyen férnek bele az életembe és akkor is csak nagyon kiáztatva, szárítva és minimális mennyiségben.
Magliszteket szinte már egyáltalán nem használok de a főző suli miatt mindig tartok itthon mindenfélét. Támadt egy ötletem, miszerint készítek egy egyszerű kekszet csupán mandula lisztből. Így a legegyszerűbb  marcipános keksz hatást elérni. Érdekes beleharapni, mert egyszerre kekszes és marcipános élmény. 
Természetesen csak mértékkel, mert a készen kapható mandula liszteket valószínűleg nem áztatták és szárították, bár az is igaz, hogy zsírtalanítják, amitől kevésbé problémásak az szervezet számára.

Hozzávalók: 
  • 80 g zsírtalanított mandula liszt
  • 1 tojás
  • 12 g tisztított vaj (ghí)
  • csipet só
  • 12 g eritrit
  • csipet vanília
  • csipet szódabikarbóna+ citromlé
A vajat megolvasztom és összegyúrom a hozzávalókkal. Könnyen kezelhető , nyújtható tészta lesz belőle. Ha nagyon puha volt a vaj és ragacsos a tészta, bedobom a hűtőbe szilárdulni. Én ilyenkor azt a trükköt alkalmazom, hogy két fólia között laposra nyomkodom és bedobom a hűtőbe. Amikor már majdnem kemény kiveszem és a két fólia között hagyva kinyújtom tetszőleges vastagságra. Kedvem szerinti kiszúrókkel kiszaggatom és 180 fokon kb. 12 perc alatt megsütöm.
Darabszámot azért nem írtam mert a vastagságától függ, kedvetek szerint. Ha jól emlékszem nekem 16 db kekszem lett, nem túl vékonyak. 

Ettől függetlenül megtöltöttem őket házi mogyorókrémmel. :)
Töltelék nélkül is nagyon finomak egy finom kávé mellé.
Aki marcipán világra vágyik, mindenképpen próbálja ki! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése