2015. szeptember 20., vasárnap

Gomba pástétom-kőrözött-töpörtyű krém reggelire


Gomba pástétom


A tegnapi gombás tölteléket 2 kk. dijoni mustárral és 1/2 kk. kakukkfűvel leturmixoltam és hozzáadtam 1/2 kk. konjac lisztet. Ennyi az egész, és már kész is a tökéletes zöldség pástétom a reggeli szendvicsre.
Ízlés szerint tegyetek rá sonkát, házi kolbászt vagy 1 szelet paleo sajtot. Kinek kellene ezek után a hagyományos vajas kenyér??:))

Töpörtyű krém
Töpörtyű krém

A világ legegyszerűbb és legősibb dolga a kisütött zsír disznó vágás után, vagyis a töpörtyű. Volt szerencsém friss vágásból vásárolni és itthon kisütni a töpörtyűt. Így magam készítettem egy nagy vödör házi zsírt is. Szeretem tudni, hogy amit eszem, honnan jött és ez a drága sertés bizony csak minőséget evett.
A töpörtyűt egyszerűen aprítóban összedarálom és ha nagyon darabos, száraz, adok hozzá annyi zsírt, hogy kenhető legyen. Bármilyen meglepő is egy edzőtől, higgyétek el többször eszem ilyesmit, mint paleo süteményt. Kedvencem a tojás mentes zsömlém, ezzel a krémmel és nyers karalábé karikákkal a tetején.


Paleo kőrözött
Kőrözött


A harmadik reggeliző krémet szintén nagyon hamar el lehet készíteni. 150 g totu (tojásfehérje túró), 1 fej apróra vágott vörös hagyma vagy egyéb hagyma, amit szerettek. Só, bors, piros paprika ízlés szerint. Én azt a trükköt alkalmazom a krémes állag eléréséhez, hogy 50 g totu-t pár csepp vízzel krémesre turmixolok és úgy keverem ki az egészet. Így krémes és darabos is egyben, jobban hasonlít az eredeti állagára. Sokan nem szeretik, de én szoktam belekeverni egész köménymagot is, mert imádom. Vacsorára sem utolsó fehérje dús szendvics feltét.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése