2015. szeptember 22., kedd

Házi lekvárok







Tudom, hogy sokan már lemaradtatok idény gyümölcsökről de ezekkel a képekkel talán kedvet kaptok, hogy jövőre elkészítsétek saját lekvárjaitokat. Ha gyorsak vagytok szilvát, őszit és körtét még elrakhattok. A szilvát én is csak múlthéten készítettem el, és le se fotóztam még.Így az most nincs a képeken.:)


Elkészítésük nagyon egyszerű.
Évek óta ugyanazzal a módszerrel készítem lekvárjaimat és sosem romlanak meg , évek múlva sem.
Nem szeretem a pazarlást, ezért minden gyümölcsöt alapos mosás után héjával együtt használom fel.
Tartósításra citromsavat, zselésítésre alma pektint használok. Aki nem szeretne ezek arányaival bíbelődni, tudok ajánlani egy kompromisszumos, gluténmentes megoldást. Bevallom néha én is alkalmazom.
A HAAS termékcsalád gyárt 3:1, 4:1 lekvár elrakásához megfelelő kombinációt, amiben van pektin és citromsav is. 

A gyümölcsöt mosás, magozás után feldarabolom és lábosban felforralom. Ha félig hígra, félig darabosra szeretném, azt a trükköt alkalmazom, hogy botmixerrel néhány pontos beleturmixolok. Eritritet csak akkor adok hozzá ha nem elég édes a gyümölcs. 
Amikor már felforrt, kiveszek a gyümölcsből egy kis tálkával, rászórom a zselésítőt és botmixerrel jól  eldolgozom. Erre tapasztalatból van szükség, hogy biztosan ne legyen csomós. Ezután visszaöntöm a többihez, ha szükséges teszek hozzá eritritet/xillitet/steviát (ki mit szeret).
Pár percet még hagyom "rotyogni", majd gyorsan üvegbe zárom őket.
Nem szoktam dunsztolni, sem fejre állítani az üvegeket. Nekem így is működik.:)
A sapkákat és az üveg festést csak teljes kihűlés után készítem el.
Jó szórakozást!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése