2016. augusztus 27., szombat

Kutya barát falatkák




Most egy egészen rendhagyó bejegyzést írok. Nem titok, hogy a cicánk mellé érkezett a családba egy imádni való óriás "bébi-kutyus". 34 kilós, labrador és nagy kutya lévén sajnos hajlamos az ízületi problémákra. Nem, nincsenek még gondjai, sem fájdalmai de jobb az elővigyázatosság.
Tudjátok jól, mennyire fontos a saját ízületeim védelme, és bizony ez a kutyussal sincsen másképp. 
Mivel embereknek szánt készítményeket javasoltak neki, ezért úgy döntöttem majd én elkészítem magam. Nekem sajnos egyik készítmény sem működött, csak a sertés zselatin. 
Az állatorvost is megkérdeztem, és nem volt ellenvetése. Csupán arra hívta fel a figyelmet, ha véletlenül bármilyen étel allergia alakulna ki a kutyusnál, és keresik az összetevőt, akkor érdemes szólni a vizsgáló orvosnak. Ugyanis e feldogozás során kerülhet bele fehérje.
Ez nem azt jelenti, hogy a zselatinra lesz allergiás, csupán manapság egyre több kutya allergiás különböző anyagokra, és ha felmerül, ezt is mint minden mást számításba kell venni.

No de térjünk is vissza az új találmányomhoz.:)
Gondolom nem meglepő, hogy drága Teddy-m is eszik minden nap kollagénes jutalom falatot, és jelentem imádja.:)
Én 60 kg vagyok, ő meg 34 kg. Én napi 12-15 grammot fogyasztok, így neki napi 5 grammot adok.
Egy evőkanál kb.10 gramm, de akinek kisebb kedvence van, nyugodtam mérje ki a megfelelő mennyiséget.
Tökéletesen pontos számokat nem lehet megadni, de kb. így érdemes adagolni.
  • 2-10 kg : 1 gramm
  • 10-15 kg : 1-2 gramm
  • 15-25 kg : 2-3 gramm 
  • 25-35 kg : 3-5 gramm
  • 35-45 kg : 6-7 gramm
  • 45-55 kg : 8-10gramm

Ugyanúgy, mint magunknak előre elkészítek legalább egy heti adagot. Elárulom én hogy csinálom.
Én szinte minden héten főzök húslevest, csontlevest stb..Mindig sok lével készítem, mert egyéb ételeket is szívesen öntök fel hús alaplével.Sokkal finomabb úgy.


  • 3dl meleg húsleves lé
  • 4 evőkanál zselatin (ez így 8 napi adag lesz)
  • 2 db jó minőségű virsli vagy párizsi kockák
A meleg lében feloldom a zselatint és egy fóliával bélelt lapos, szögletes dobozba öntöm. A virsli vagy párizsi karikákat beledobálom és már dobom is a hűtőbe. Tulajdonképpen aszpikos "felvágottat készítünk. Aki szereti, önmagának is készíthet.
Amikor megszilárdult 8 egyenlő részre vágom. Egy darab lesz egy napi adag, amit kedvünk szerint pici kockákra vághatunk. Én ezt a darabot még 8 részre vágom, így 8 tökéletes jutalom falat lesz. 
Amikor a suliban tanult feladatokat gyakoroljuk, boldogan elfogadja jutalomként.
Lehet sima vízzel is de sokkal finomabb a leveses verzió.:)

Orsi barátnőm kutyusa imádja a kenőmájast, és felmerült a kérdés, hogy azzal én mit variálnék.
Én azt csinálnám, hogy vízforralóban megmelegíteném a vizet, feloldanám benne a zselatint majd a kenőmájast (ízlés szerinti mennyiségben). Így egy tökéletesen homogén májkrémes folyadékunk lesz.
A folytatás ugyanaz, tálba öntés, szilárdulás, szeletelés, adagolás. A fent említett arányok tökéletesek.
3 dl folyadék+ 4 ek. zselatin +kenőmájas.
Aztán már csak a kreativitáson és a kutyus ízlésén múlik, hogy mit tesztek bele. Kolbász karikákkal is jó lehet.:)

Próbáljátok ki bátran, remélem kedvenceitek imádni fogják.

1 megjegyzés: