2016. augusztus 24., szerda

Barackos-Totu torta

Igen, tudom már nagyon régen raktam ki új posztot, pedig csinálok mindenfélét. Csupán történt egy kis változás az életünkben, ezért kevés időm (vagyis semmi) jut az írásra. Felhalmoztam fincsi recepteket és igyekszem őket sorban megosztani veletek.
A változás pedig nem más, mint egy "óriás bébi" érkezése kis családunkba, egy 16 hónapos labrador személyében. Imádni való rosszaság és rengeteg időt igényel. :))
Még mindig nagyon meleg az idő, ezért többnyire maradok a sütés nélkül elkészíthető finomságoknál. Erre a tortára igazán büszke vagyok, mert mind amellett, hogy csodaszép, tele van értékes tápanyagokkal. (fehérje, C-vitamin.) Vegán versenyzők is ehetik ha egyetlen összetevőt kicserélnek.:)

No de lássuk a receptet.:)
Hozzávalók a tésztához: kb.16 centis forma
  • 10 g gesztenye liszt
  • 10 g csipkebogyó liszt (szárított csipkebogyó őrlemény)
  • 12 g kókusz zsír
  • Egyszerűen masszát gyúrok a három összetevőből és a fóliával vagy sütőpapírral kibélelt forma aljára nyomkodom. Beteszem a hűtőbe és hagyom megszilárdulni, amíg elkészítem a krémet. A csipkebogyó őrleményt ne süssétek, mert magas hő fokon elveszíti a C-vitamin tartalmát.

Totus krém:
  • 120 g totu (elkészítése ITT)
  • 30 g kókusz tejszín
  • 0,5 dl víz
  • 20 g zselatin (aki vegetáriánus, használjon helyette konjak lisztet, kb. 1 csapott evőkanálnyit)
  • 10 g eritrit vagy 5 g méz
  • csipet vanília
A vizet és a tejszínt annyira felmelegítem, hogy  fel tudjam oldom benne a zselatint. Majd a többi hozzávalót is belekeverem, és hagyom langyosra hűlni. Bekukkantok a hűtőbe és ha már szilárd az alap, ráöntöm a krémet és dugom is vissza a hűtőbe. 
Amikor teljesen megszilárdul, megkenem házi, cukormentes sárgabarack lekvárral és ha van még riss barack, feldíszítem. Tudom már lefutott a szezon, de aszalt barackkal is szép. Én szórtam még rá egy kis szárított rózsa szirmot. :)) Természetesen ez is ehető.
Bevallom én most a kertünkből készült vad ringló szilva lekvárját használtam. Más néven móra-bóra vagy fosóka. :)
Bármilyen más gyümölcs is illik hozzá, áfonya, eper stb..Kísérletezzetek ízlésetek szerint. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése