2015. szeptember 17., csütörtök

Gombával töltött cukkini csónak




Gabi barátnőmtől kaptam 2 db elképzelhetetlen méretű cukkinit az ő csodálatos bio kertjéből. Azonnal neki is láttam, hogy valami finomat készítsek belőle. Volt a hűtőmben 10 szépséges gomba, így nem volt kérdés, hogy mi lesz ebből.

Hozzávalók 1 nagy cukkinihez:
  • 1/2 szál póré hagyma
  • 10 fej közepes méretű gomba
  • 2 szál répa
  • só, bors, fokhagyma, pirospaprika
  • 3 tojás sárgája

Először a cukkiniket ketté vágtam, kikapartam a magját és picit megsóztam a csónakok belsejét.
A hagymát felkarikáztam, megsóztam és 2 ek. házi sertés zsíron megdinszteltem. A gombát kockákra vágtam, a répát lereszeltem és rádobtam a hagymára, fűszereztem fél dl vizet öntöttem alá és fedő alatt 15 percig pároltam, majd fedő nélkül 10 percig. Így elpárolgott valamennyi a levéből.
A gombás töltelékemnek kb. az 1/3-át használtam fel a cukkini töltéséhez. (1/3-ot félretettem)
Mielőtt megtöltöttem a csónakokat, 3 tojás sárgáját kevertem hozzá, így biztosan nem folyik ki. Azért csak a sárgáját, mert totu készítésből maradt a hűtőben és én bizony semmit sem dobok ki.:))
A töltött csónakokat 40 percig sütöttem 220 fokon alufólia nélkül, alsó-felső sütéssel.
A látvány önmagáért beszél. Egy tál ételnek kiváló.:)
Ha kíváncsiak vagytok mi lett a gombás töltelék 1/3-ával, holnap elárulom.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése