2016. augusztus 30., kedd

Paleo paprikás "krumpli"





Talán már említettem egy korábbi bejegyzésemben, hogy mennyire imádtam réges-régen a paprikás krumplit. Pedig alapvetően nem voltam krumplis soha, de a püré, a rakott, a petrezselymes és a paprikás kedvenceim voltak.
Zeller pürét sokszor készítek hasonlóan ,mint a régi krumpli pürét vagy hasáb zellert. Egyszer csak fényt kaptam, hogy mi lenne ha paprikás zellert készítenék, pontosan úgy, mint az eredetit. Mivel a kolbászokat ehetem mi akadálya lenne?
Mindent ugyanúgy csináltam, mint a paprikás krumplinál, csak zeller kockákkal. Aki még nem készített sosem, leírom én hogyan csinálom.

  • 1 fej vörös hagyma
  • 1-2 ek.liba/kacsa/sertés zsír vagy szalonna kockákat is lehet alá pirítani, így elég az a zsíradék.
  • 1 nagy vagy 2 kisebb zeller gumó, tisztítva felkockázva
  • pirosparika, só,bors ízlés szerint
  • füstült kolbász karikák kedv szerinti mennyiségben
  • víz

A hagymát felkockázom, és a zsiradékon megdinsztelem úgy, mint amikor pörköltet készítek. Tulajdonképpen egy pörkölt mikor már szét üveges a hagyma, rádobom a zeller kockákra, fűszerezem és annyi vizet öntök alá, élig ellepje őket. Piros paprikából mindenki kedve szerinti mennyiséget tegyen. A kolbász karikákat is hozzá adom, és ha szép piros a kolbász, akkor nem is kell sok paprika, mert a kolbi is színezi. Fedő alatt puhára főzöm/párolom. Végül fedő nélkül hagyom a levét picit elpárologni, de nem nagyon mert én úgy szeretem ha szaftos.
Aki szereti és talál adalékanyag mentes virslit, tehet bele bátran.
Nem szokásom ilyet írni, de ez tényleg teljesen olyan, mint az eredeti. A hideg téli napokon sokszor készítem majd. Savanyú káposzta vagy házi ecetes savanyúsággal hibátlan. :)
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése