2016. május 9., hétfő

"Sajt Torta" sütés nélkül

Lassan megfizethető áron kapható a cukkini és a többi fehér húsú tök féleség. Ennél picit lassabban de a kertünkben is virágzik már. 
Sok mindent készítettem belőlük eddig is, és most is tele vagyok ötletekkel. Semleges ízüknek köszönhetően bármit el lehet készíteni belőlük. Kísérleteim eredményeit továbbra is olvashatjátok majd. :)

Ezt a receptet az én imádott kollagénem és a párolt cukkini adta. Olyan logikus és egyszerű, nem is értem eddig miért nem jutott eszembe.
Ennél egyszerűbb és gyorsabb hideg desszertet álmodni sem lehetne. Úgy érzem nyáron többször és több ízesítéssel is elkészítem majd.
Mindenki totuból meg töményen kókusz tejszínből készíti a hideg sajt tortának vagy tejszínes tortának nevezett finomságokat. Természetesen finomabbnál finomabb desszertek készülnek így is, de én most rendhagyó akartam lenni és egy picit más. Kevésbé krémeset és édeset szerettem volna.
Aki még ragaszkodik az édes-édes ízekhez, tegyen bele több eritritet vagy akár mézet.


Hozzávalók: 1 nagy kerek tortához
  • 600 g párolt cukkini belseje (a héjából spagettit készítettem)
  • 100 g kókusz tejszín
  • 60 g jó minőségű zselatin (kollagén)
  • 1 egész vanília kikapart magja
  • 50 g por eritrit
  • 20 g olvasztott kókusz zsír
  • 30 g kakaó
  • csipet só
  • friss gyümölcs

Thermomixben készítve a legegyszerűbb, mert csak egy edényt kell elmosnom utána. A cukkini belsejét 10 perc alatt megpárolom, és a gyümölcs kivételével a többi hozzávalót beledobálva krémesre turmixolom. A Thermomixem tökéletesen homogénre pürésíti. :) Fontos, hogy a pároláshoz nem használok vizet.
Figyeljetek arra, hogy ha hagyományos turmixotok van, akkor mindenképpen hűtsétek le picit, nehogy a gépetek tönkre menjen. Annyira azért maradjon langyos, hogy a zselatin feloldódjon.

Fóliával bélelt kapcsos torta formába leraktam egy adag epret, de lehet más gyümi is. Ráöntöttem a kakaós masszát és még tettem a tetejére is gyümölcsöt.
Pár óra alatt megdermedt és csodálatosan szeletelhető lett.
Ha 12 szeletre vágom a tortát és egy napon 2 szeletet megeszek belőle, mondjuk ebéd és vacsora után desszertnek, akkor el is fogyasztottam a napi kollagén adagomat. 
Látjátok, íme egy sokkal barátságosabb és befogadhatóbb kollagén variáció.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése