2015. december 7., hétfő

3 nap-3 almás pite-Diós tésztával

I.Ami tényleg olyan, mint az eredeti :)

Sokat keresgéltem, kísérletezgettem és végül rátaláltam majd átalakítottam. Az alap ötlet a paleotthon blogról származik én csak átalakítottam picit saját ízlésemre. Először mindent csak piciben próbálok ki, hogy ne kelljen sok olyat megenni, ami nem annyira az én ízlésem.:)

Hozzávalók: 1 picike (11 cm-s) torta formához
  • 1 tojás
  • 40 g darált dió
  • 10 g kókusz liszt
  • 6 g nyílgyökér liszt
  • 4 g bambuszrost
  • 20 g lágy kókusz zsír
  • csipet só, csipet vanília
  • késhegynyi szódabikarbóna+ 1 kk. citromlé


Egyszerűen kézzel összegyúrok mindent és ketté osztom a "tésztát". Hűtőbe teszem amíg az alma tölteléket elkészítem. 2-3 almát meghámozva lereszelem.
2-3 perc alatt enyhén megpirítom egy serpenyőben, és ízlés szerint fűszerezem (fahéj, szegfűszeg, szárított bio citrom/narancs héj, vanília, szegfűbors, citrom/narancs olaj). Én nem szoktam semmivel sem édesíteni, mert az alma önmagában is édes. 
Hagyom langyosra hűlni. Akinek nincs kedve a dinszteléssel bíbelődni, nyersen befűszerezve is használhatja, a sütőben úgyis megsül.
A tészta egyik felét belenyomkodom a sütőpapíros formába és annyi almát halmozok rá, hogy a tészta másik fele még ráférjen és ne lógjon túl a peremen. Ha nagyon sok az alma leve, leöntöm róla.
A másik tésztát egy fólia darabon szétnyomkodom kb. akkorára, mint a formám és ráborítom az almára. Kézzel még alakítok rajta ha kell, egyszerű nyomkodással.
1 felvert tojással lekenem, hstűvel megszurkálom és 180 fokon 40 perc alatt készre sütöm.
Aki nagy adagot szeretne készíteni, szorozza fel a hozzávalókat.
Lehet játszani a tészta vastagságával, ki hogyan szereti.:)
Próbáljátok ki, de ülve, mert ájulás lesz belőle! :)))
Holnap kaptok tőlem egy light verziót, utána pedig egy nyers változatot. Gyertek holnap is!

1 megjegyzés: