2015. december 8., kedd

3 nap-3 almás pite-Totu tészta

II. Fehérjedús almás pite


Ezt már egy picit merészebb almás pitének nevezni, de ízében nagyon valódi, állagra először talán szokatlan. Én mindenesetre szeretem.:) Szafi receptje volt az eredeti, ezt alakítottam át, úgy hogy a tésztája ne legyen annyira nedves hatású.

Hozzávalók: 16 cm-s kerek formához

  • 80 g kókusz liszt
  • 10 g nyílgyökér liszt
  • 10 g bambusz rost
  • 300 g totu
  • 3 tojás
  • 3 ek. eritrit
  • 1 dl kókusz tej
  • késhegynyi szódabikarbóna+1 kk. citomlé
  • csipet só
  • 2 ek. sűrű  kókusz tejszín 



Kézzel gyorsan összegyúrom és két részre osztom.
3-4 db almát hámozva lereszelem és ízlés szerint ízesítem (fahéj, szegfűszeg, bio citrom/narancs héj/olaj, szegfűbors). Itt sem használok édesítésre semmit.
Ugyanúgy járok el, mint a tegnapi piténél. Alsó réteget belenyomkodom a sütőpapíros formába, ráhalmozom az almát, végül a tészta másik felét. Ne próbáljátok nyújtani, kézzel könnyebb lesz.:)
Aki szeretné, hogy a teteje karamellizálódjon, csurgathat rá kevés mézet vagy megszórhatja kókusz cukorral. Én most egyszerűen megkentem maradék tojás sárgájával.
200 fokon 25-30 perc alatt megsütöm. Ha pirultan szeretném, fél percre rákapcsolom a grill fokozatot.
Csak akkor szeletelem, amikor teljesen kihűlt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése