2016. június 19., vasárnap

Paleo korhely leves



A magyaros ételek mindig is a kedvenceim voltak, hiszen rengeteg időt töltöttem vidéken. Mindent szeretek, amit a nagymamám, anyukám készít. Igaz a mi családunk húsleves párti de mivel én imádom a savanyú káposztás ételeket, így most ez került terítékre.

Hozzávalók:
  • 1 fej hagyma aprítva (Thermomix 5 mp/ 5-ös fokozat)
  • 2 ek. kacsa zsír  (Thermomix 3 p/90 fok/ 1-es fokozat)
  • A fenti három összetevőt megdinsztelem.
  • Felöntöm 1.5 liter vízzel és hozzá adok:
  • 150 g kockákra vágott füstölt tarját
  • 100 g karikákra vágott füstölt kolbászt
  • 200 g aprított savanyú káposzta (Thermomix-el még a hagyma előtt elaprítom 5 mp/ 4-es fokozaton és félreteszem)
  • 6 babér levelet
  • őrölt borsot ízlés szerint
  • 1/2 kk. őrölt köményt

Kb.30 perc alatt megfőzöm a levesemet (Thermomixben 20p/110 fok/visszaforgató funkció). Utólag még mindenki ízesítheti kedve szerint. Néha teszek bele szalonnát is, de most kivételesen nem volt itthon.
A hagyományos korhelyben van még tejföl, liszt és piros paprika krém. Én ezeket természetesen nem használom, de aki szeretné mégis sűríteni a levesét, megteheti egy kis nyílgyökér liszttel és kókusz krémmel.
Egy pici tálkában bevallom kipróbáltam a kókusz krémmel de nekem nem nyerte el a tetszésemet.
Azonban  a saját készítésű kokhurtommal isteni volt. Nem keverem bele főzésnél, hanem fogyasztás előtt teszek a levesem tetejére 2 evőkanállal. A savanykás "joghurt" sokkal jobban passzol hozzá, és vele bizony paleolit-ketogén marad. :)
A színe miatt sem kell aggódni annak, aki nem használ paprikát, mert a kolbásztól szépséges lesz.
Próbáljátok ki bátran.

Akinek van Thermomixe, javaslom használja ki a leves főzés idejét, és készítsen a Varoma tálban valami finom párolt zöldséget.
Én most gombát tettem fölé, és el is készült a levessel együtt. Valódi párolt gombát szerintem csak így lehet készíteni. Imádom dijoni-hagyma szósszal leöntve, akár még hús nélkül is. Jó hír a vegáknak. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése