2016. március 4., péntek

Dijoni Hagyma Szósz

Most megint csak egy ötletet szeretnék adni nektek, amivel feldobhatjátok hús, hal ételeiteket vagy párolt, grillezett zöldségeiteket.
Ezt a szósz ötletet egy fotó adta, amin sült káposzta darabok voltak és mellé csak ennyi volt írva, hogy Dijoni hagyma szósszal. Fogalmam sincs ez mit takar az eredeti alkotó szerint, ezért én szabadon értelmeztem. Szeretem a francia konyhát de nem különösebben vagyok otthon benne. Ezért nekem most a dijoni, a mustár miatt lett, a többi összetevőt meg addig adagoltam, míg jó nem lett.

Hozzávalók: 4-6 főre


  • 2 fej vörös hagymát és 4 szál új hagymát aprítva, sózva ledinsztelem.
  • só, fehér bors, citromlé ízlés szerint 
  •  2 ek. dijoni mustár 
  •    2 dl kókusz tejszín/tej

         

      Összefőzőm, majd krémesre turmixolom. Szükség szerint hígítom vagy sűrítem szósz állagúra. (Sűrítésre használható: konjac liszt, nyílgyökér liszt.) Az itt megadott arányokat használva nem lesz szükség sűrítésre.
      A képen látható szépséges káposztákkal pedig csupán annyit tettem, hogy két kisebb fej káposztát félbe majd ujjnyi vastag szeletekre vágtam. Sütőpapíros tepsire fektettem őket,és megszórtam őrölt köménnyel, sóval. Alufólia nélkül 20-25 perc alatt 200 fokon megsütöttem. Mindenki kedve szerinti puhaságra süsse.
      A hagyma szósszal leírhatatlan az íze! :)
     A kihűlt szószt próbáljátok ki salátára is öntetnek !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése