2016. június 19., vasárnap

Paleo-Epres kosárkák tojás nélkül

A legutóbbi almás pitém nagy sikert aratott, ezúton is köszönöm a sok pozitív visszajelzést. Olyan boldog vagyok, hogy rajtam kívül vannak még emberek, akik értékelik a természet adta édes ízeket.
Az említett almás ihlette ezeket a kosárkákat, és bár azt hittem elrontottam, végül mégis sikerült. :)
Szeretem az egyszerű fém  formákat is, mert vannak masszák, amiket a szilikonba nem lehet úgy elnyomkodni. Ez a tészta is pont ilyen.

Hozzávalók: 6 kosárhoz (1 kosár kb.6centi átmérő)
  • 100 g kókuszreszelék zsírjára darálva
  • 60 g lágy  kókusz zsír
  • 30 g bambuszrost liszt
  • 10 g útifűmaghéj darálva vagy liszt
Egyszerűen összegyúrom és a kizsírozott fém kosarakba elosztva nyomkodom.  Hűtőbe teszem 10 percre  hogy picit megdermedjen. Addig előmelegítem a sütőt 170 fokra. 10 perc múlva kiveszem őket a hűtőből és 20 perc alatt készre sütöm. Nagyon fontos, hogy teljesen hagyjuk kihűlni. Amíg ez megtörténik, elkészítem a tölteléket.

Eper krém:
50 g kókusz tejszín
100 g víz
100 g friss eper
20 g jó minőségű zselatin (kollagén)
késhegynyi vanília

A tejszínt picit felmelegítem, majd a többi hozzávalóval egyneműre turmixolom. Ha valaki mégis édesebben szeretné, tegyen bele egy picike mézet, az mégis csak természetes. :)
A krémet elosztom a kihűlt kosarakba és 1-1 szem epret ültetek a közepükbe. Hűtőbe teszem és csak akkor próbálom meg kiszedni a formából, amikor már megdermedt a krém  és a kosárban lévő zsír is "megfagyott". Szoba hőmérsékleten nagyon porhanyós a kekszes alap, ezért meg se próbáljátok kiszedni, csak ha már a hűtőben pihent pár órát. 

Hozzám hasonló Thermomix rajongóknak ígértem, hogy amit A Thermoban készítek, le is írom a pontos elkészítést. Be vallom szinte mindent ebben készítek, mert rengeteg időt és mosogatást spórolok. 

Tészta:
  • A keverőedénybe teszek100 g kókuszreszeléket + 10 g útifűmaghéjat és 40 mp/10-es fokozat zsírjára darálom.
  • Hozzámérek a beépített mérleggel 60 g kókuszzsírt, majd 2 p/ 60 fok/ 1-es fokozaton megolvasztom.
  • Szintén a mérleg funkcióval bele mérek 30 g bambuszrost lisztet és 5 mp/ 5-ös fokozaton összekeverem.
  • A spatula segítségével maradéktalanul kikanalazom és már nyomkodom is a formákba.
  • A keverő edényt langyos vízzel átöblítem. Nem szükséges mosó szerezni, hiszen folytatjuk majd  a használatát.
A kosárkák sütésére, és töltésére a fent írtak érvényesek.
 Eper krém:
  • A Thermomix beépített mérleg funkciójával az edénybe mérek 50g kókusz tejszínt+100g vizet+késhegynyi vaníliát+20g zselatint és 2 p/ 60 fok/ 1-es fokozaton melegítem. A zselatinnak szüksége van meleg folyadékra, hogy feloldódjon.( Amelyik hidegben is elolvad, az biztos, hogy tartalmaz valami nem jót.)
  • Végül belemérek 100 g friss epret és 30 mp/ 10-es fokozaton tökéletesen homogénre turmixolom.
  • A csodálatos ebben, hogy egyetlen edényt és egy spatulát kellet elmosni utána.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése