2016. május 26., csütörtök

Matcha Tea Keksz

Tudjátok, imádom a kekszes mindenféléket. Szeretem a matcha zöld teát is, különösen pudingnak. A matcha pudingomat már olvashattátok a korábban.
Mostanában saját fogyasztásra nem használok magliszteket, ezért a zöld színű kekszért bizony be kellett vetnem a matchát. Korábban tökmag liszttel egyszerű volt, de szerencsére a matcha is remekül megőrzi a színét sütés után.
A barátnőm szerint a kinézete miatt sósra számít, amit  első harapásra annak is érez, de végül enyhén édes a hatás. Nagyon ízlett neki.:)
Azért megnyugtatok mindenkit, hogy a rendeléseimre nem erőltetem rá a magliszt mentességemet, de mindig feltüntetem az esetleges allergéneket. Úgyhogy rendelhettek bátran, saját igények szerint. :) Bocsánat, nem reklámozni akartam, de végül az lett.:))

Találtam itthon még bon bon gyártó időszakomból jó minőségű kakaó vajat, ami közelített a lejárathoz, ezért most őt tettem zsiradéknak a kekszbe.

Hozzávalók: kb.32 db
  • 1 tojás
  • 60 g olvasztott kakaó vaj
  • 20 g por eritrit
  • 60 g kókusz liszt
  • 8 g matcha zöld tea por
  • 20 g kókusz krém (Cocomas)
  • 1 ek. bio citrom reszelt héja+ pár csepp citrom olaj
  • csipet só
  • csipet szódabikarbóna+1 tk. citromlé
  • 1 kk. őrölt vanília 

Figyelem! A kakaó vaj olvadás pontja magasabb, mint a kókusz zsíré, ezért ne lepődjetek meg ha lassabban olvad fel.
A tojást és a kókusz tejszínt összekeverem a száraz hozzávalókkal, végül belegyúrom a kakaó vajat is. A forró vaj közvetlenül ne érintkezzen a tojással mert kicsaphatja. Ti se nyúljatok bele, mert komoly égési sérüléseket szerezhettek. Először érdemes villával összevegyíteni.
Két sütőpapír között kinyújtottam egészen vékonyra, majd lehúztam róla a felső papírt. A másik papírt alatta hagytam és pizza szeletelővel 32 darabra vágtam. Nem szükséges eltávolítani őket egymástól, mert sülés után így könnyen szét jönnek. A tetejükre félbevágott natúr pisztáciát tettem.
Előmelegített 180 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsültek. 
Hétvégére meglephetitek vele a családot :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése