2019. május 10., péntek

Kókusztejszínes tenger gyümölcsei brokkolival





Imádom a tengeri herkentyűket és ezen a héten kétszer is úgy döntöttem elkészítem ebédre. Esős, borongós idő volt, ezért nem volt kedvem egyszerűen megsütni és salátába beleszórni.
Valami meleg, krémesre vágytam.
Mostanában mindig tartok brokkolit a hűtőben, mert él velünk egy kedves törpe nyuszi, aki imádja. :)
Szóval lenyúltam Micike (a nyuszi) brokkolijából egy keveset és elkészítettem ebédre.

Mint mindig, szeretem az egyszerűséget, így ez most sem lett másképp.
Aki régebbről olvassa a receptjeimet, tudja, hogy kétféleképpen főzök. A páromnak hagyományosan, magamnak pedig paleolit módon. Egy ideje leginkább paleo-keto módon.
Ezért megtanultam egy tál étel mennyiségeket készíteni.
Kell hozzá egy tényleg kis méretű serpenyő kb.16 cm-es átmérőjű, máskülönben könnyen nagy mennyiség kerekedik és napokig egyfélét eszem. Ami alapvetően nem gond,de mégis jobb a változatosság.

A mai egy adagom:

  • 8 kisebb rózsa brokkoli
  • 2 marék fagyasztott tenger gyümölcsei
  • 1 dl kókusztejszín
  • só, fehér bors ízlés szerint
  • késhegynyi szerecsendió


A brokkolit és a tenger gyümölcseit egyszerre tettem a serpenyőbe kevés liba zsíron. (Tudjátok, nem támogatom az olajok hőkezelését)
Befűszereztem és fedő alatt puhára pároltam őket. Nagyjából egyszerre puhultak meg és már öntöttem is rá a kókusz tejszínt.
Fedő nélkül addig hagytam rotyogni, amíg sűrű nem lett a szószom. Hát ennyi! :)
Nem szoktam sűrítő anyagokat használni de ha valaki ragasztkodik hozzá, 1 teáskanál nyílgyökér lisztet vagy tápióka lisztet használhat. Nekem ez már túlzottan kompromisszumos, ezért kihagyom.
Lehet kockákra vágott hallal is készíteni, időben kb ugyan annyi lesz.
Próbáljátok ki, igazán gyors és különleges ebéd vagy vacsora.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése