2015. október 7., szerda

Szőlőmagos protein zsemle, reggeli krémekkel


Kedvenc alacsony szénhidrát tartalmú zsemlém receptjét osztom most meg veletek. Nem utolsó sorban magas antioxidáns tartalommal is dicsekedhet a szőlőmag liszt tartalma miatt.:) Akinek gondot okoz a tojás sárgája, bátran eheti. Szeptember 16-án már írtam egy szőlőmagos zsemle receptet, ami abszolút tojás mentes.:)

Hozzávalók: 8 db méretes zsemléhez
  • kb. 460 g nedves kókusz hús (2 liter kókusztej készítése után visszamaradt)
  • 0.7 dl víz
  • 20 g tökmag liszt
  • 32 g jó minőségű szőlőmag liszt (Viniseera) Azért ennyi mert a napi ajánlott mennyiség 4g, így ezt a "dózist" 1 zsemlével már el is fogyaszthatjuk reggelire.
  • 8 g bambusz rost
  • 24 g útifűmaghéj liszt
  • 80 g tojásfehérje por (Capriovus Kft)
  • 8 ek. oliva olaj
  • 1 kk. só
Mindent jól összekeverek és hagyom pár percig állni. 8 részre osztom és zsemléket formázok belőlük.Néhány magot nyomkodok a tetejükre. 200 fokon légkeveréssel 15 perc alatt elkészülnek. Ha nincs légkeverés akkor lehet, hogy kell 20 perc is. A bambusz rosttól ropogós lesz a kérge.:) 
Szőlőmag liszt: www.kriera.hupont.hu 


Avokádókrém Timisen
Imádom az avokádót bárhogyan elkészítve. A hagyományos krémet egy picit feltúrbóztam.
Hozzávalók:
  • 1 avokádó
  • 1 tk. citromlé
  • 1 gerezd fokhagyma vagy  késhegynyi granulátum
  • só, fehér bors ízlés szerint
  • 1 nagy csokor petrezselyem  és 2 újhagyma szára aprítva
Az avokádót addig turmixoltam, amíg krémes nem lett, majd mindent beledobáltam és készre pürésítettem. A petrezselymet én most nem aprítottam fel előre, így nagy darabokban maradt, de nem volt gond, mert így is finom. A zsemlémet megkentem vele és az előző napi vacsorából megmaradt csirke mell darabokat tettem rá.Ezzel a szendviccsel, 2 szem piros retekkel és egy finom teával jól indult a nap. :)

Csirkemelles sütőtök krém
 Ennél egyszerűbbet el sem tudok képzelni. Maradék csirkemellből, sütőben sütött tökből és fűszerekből pillanatok alatt kreatív reggeli szendvicskrém lesz. Villával összetörtem a sütőtököt, késhegynyi szerecsendiót és egy csipet sót adtam hozzá, majd beleaprítottam a csirkét. Hát ennyi!:)
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése