2015. augusztus 6., csütörtök

Cékla krémleves




Az élet bizony nem csak az édességekről szól és mielőtt azt gondolnátok, hogy én is csak édeskedem, mostantól több sós receptet is megosztok veletek.
A  friss, zsenge céklát vétek lenne kihagyni. Én szeretem nyersen, párolva, sütve na és persze sütibe.:) 
Hozzávalók: 2 főre
  • 500 g nyers cékla
  • 3 szál újhagyma vagy 1 kisebb fej vörös hagyma
  • 2 ek. mangalica zsír (lehet liba, oliva olaj, kókusz zsír) de a mangalicával a legfinomabb:)
  • só ízlés szerint, kb. 1 kk
  • őrölt kömény 1/2 kk.
  • csipet fehér bors
  • 250/ 2.5 dl víz
  • 1 ek. kókusz tejszín vagy akinek belefér zabkrém
Először a zsíron megdinsztelem a hagymát, kb. 5 perc. Én már dinsztelésnél megsózom így gyorsabban megpuhul mert levet enged. (Szakács édesanyámtól tanult praktika)
Apróra vágom a céklát és rádobálom a hagymára majd felöntöm vízzel. Beleteszem a kömény és a borsot és 15 perc alatt puhára főzöm.  Amikor már levettem a tűzről, hozzáadom a tejszínt és botmixerrel addig pürésítem, amíg valódi krémleves nem lesz. Akinek van turmix gépe, abban is pürésíthet de előtte hűtse vissza mert a hagyományos turmixok nem bírják a meleget. 
Én imádom a cékla alapvetően édes ízét, ezért nem szoktam agyon sózni, de aki sósabban szereti ezt utólag még megteheti. 

Van azonban egyszerűbb módja is a krémlevesek elkészítésének, ha olyan szerencsés az ember hogy találkozott egy profi "gépezettel".:)

Elkészítése THERMOMIX-ben.
  • A hagymát beledobom a keverőedénybe és 5 másodperc alatt /5-ös fokozaton felaprítom.
  • Hozzáadom a zsíradékot és 5 percig /Varoma funkcióban/1-es fokozaton megdinsztelem.
  • A céklát nagyobb darabokban hozzáadom és 10 mp/6-os fokozaton felaprítom.
  • A beépített mérleggel kimérem a vizet, hozzáadom a fűszereket és 15 p/100 fok/1-es fokozaton megfőzöm.
  • Végül így ahogy van forrón, beleteszem a tejszínt és 1p/10-es fokozaton krémesre turmixolom.
 A képeken látható levest így készítettem. Semmihez sem fogható krémes állagot produkál és gyakorlatilag25 perc alatt kész a forró krémleves, amit azonnal tálalhatok és csak egy keverőedényt kell elmosnom.:))))
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése