2016. október 21., péntek

Sacher torta

Régóta nem volt időm tortákat sütni, de most megelégeltem és készítettem egy őszi-tömény-csokis finomságot. A saját készítésű vadringló szilvám lekvárjával nagyon különleges lett. Szerintem sokkal finomabb, mint a hagyományos sárgabarack lekvár.
Kivételesen most használtam mandula lisztet. Néha belefér egy kis magliszt is. :)

Hozzávalók: 16 centis formához
  • 3 tojás
  • csipet só
  • 1/2 kk. szódabikarbóna, 1 tk. citromlé
  • 100 g paleo csoki
  • 150 g kókusz zsír
  • 100 g eritrit vagy 70 g méz
  • 50 g mandula liszt
  • 50 g kókusz liszt

A csokit, a kókusz zsírt összeolvasztom majd minden egyéb hozzávalóval alaposan kikeverem. Kézi vagy gépi habverővel is egyszerű elkészíteni. Sütőpapírral kibélelt kerek, torta formába öntöm és 180 fokon 30 perc alatt megsütöm. Mindenképpen végzek tű próbát.
Rácson hagyom teljesen kihűlni. Csak tejesen hideg állapotban vágom ketté, mert melegen még szét esne.
Én most 3 lapra vágtam, majd megkentem jó alaposan lekvárral. 
A tetejére 40 gramm paleo csokit olvasztottam, 15 g kókusz zsírral és egyenletesen rácsurgattam.
Díszítésnek vékonyra szeletelt, aszalt sárgabarackot használtam.
Remélem mindenki egyetért abban, hogy nem bonyolult ez a recept sem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése