2016. június 28., kedd

Szalonnás spagetti



Szeretem a nagyon egyszerű ételeket, de nem mondok le a látványról és az ízekről sem.
Tomboló cukkini és tök szezon lévén mostanában rengeteget használom "édes" és sós ételekhez egyaránt.

A répa és cukkini spagettimet már jól ismeritek, és gondolom mondanom se kell, hogy a felhasználása is pont olyan széles körű, mint a hagyományos tésztáé. Bolognai, mákos, totus, diós, tonhalas...kinek mi a szimpatikus. A fehér tökkel és a répával is hasonlóan jó kapcsolatot ápolok. Télen pedig a sütőtökkel. :)

Imádom a kolozsvári szalonnát nyersen és sütve is. Igyekszem megbízható forrásból beszerezni,szerintem sokkal  finomabb,mint a bolti, szeletelt-védőgázas-adalékanyagos bacon! Aki egyszer megkóstolja vékonyra szeletelve és kisütve, többé rá se tud nézni a "szagos" bóóóóótira. :)

A mai ebédem  is egyszerű volt:
  • 2-3 ek.kacsa zsír
  • 4 szelet kolozsvári szalonna csíkokra vágva és kacsazsíron megsütve.
  • 2 szál újhagyma, a szárával együtt felaprítva.
  • 2 cukkini héja spagettire szeletelve
  • 1 nagy csokor friss petrezselyem
  • fél marék friss bazsalikom
  • fekete só, de csak tálalásnál szórtam rá keveset, mert a szalonna sós
Korábban már reklámoztam a fekete só különlegességét, aki nem látta most vissza lapozhat ha IDE kattint.

A sült szalonnára rádobáltam az újhagymát és hagytam 1 percig dinsztelődni. Utána mehetett rá a cukkini, amit szintén csak pár percig pároltam. Végül hozzáadtam az összetépkedett zöldeket és tényleg csak két mozdulattal beleforgattam, és azonnal tálaltam.
Én szeretem ha jó sok, fincsi zsír van alatta de mindenki döntsön ízlése szerint.
A fekete sótól minden zöldség különleges lesz, de csak módjával. :)
Jó étvágyat hozzá!




kk




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése