2016. június 29., szerda

Spirulinás kollagén

Elkapott a hév és nem bírom ki, hogy ne készítsem el a fejemben megszülető ötleteket.
Spirulina, zöld algát általában turmixokba szoktam keverni, hogy ne tegyem ki hőkezelésnek. Valami új ízre vágytam, és a kezembe akadt a már majdnem elfelejtett spirulina por. Elbújt a szekrényben, de én jól rátaláltam.:)

Ki ne szeretne olyan kollagén dús desszertet, amiben plusz jóság van, mint ez a fantasztikus alga.

Hogy mitől olyan szenzációs, IDE kattintva elolvashatjátok.
Tökéletes paleolitketogén finomság.

Hozzávalók:18 mini muffinhoz
  • 3 dl meleg víz
  • 0,5 dl friss citrom lé
  • 25 g zselatin (kollagén)
  • 14 g méz
  • 1 tk. reszelt,bio citromhéj (a lényeg, hogy kezeletlen legyen)
  • csipet vanília
  • 1/2 kk. spirulina por
  • 100 g zsírjára darált kókusz reszelék

Meleg vízben feloldom a zselatint, majd mindent hozzá keverek egy villával vagy habverővel.
Én most mini, szilikonos muffin formákba öntöttem a felét. A ,ásik felét pedig egy fóliával bélelt, lapos dobozba. Kíváncsi voltam, hogy mennyire jönnek ki a formából, és mennyire lesz szeletelhető.
Hűtőbe küldtem aludni, hogy tökéletesen megszilárduljon.
A mini formákból úgy szoktam kivarázsolni, hogy egy vékony pengéjű késsel elválasztom a szilikon oldalától, majd óvatosan kinyomom belőle.
A tálba öntött verzió is nagyon jól szeletelhető.
Unokahúgom feltette a kérdés, hogy mitől 2 színű? Csupán az ülepedéstől, mert a kókusz és a víz, kollagén stb.. más-más súlyú. Semmi tudatosság nem volt benne részemről, de szépséges lett a végeredmény.:)
Díszítésnek reszelt citrom héjat és friss mentát használtam. A menta tökéletesíti az ízeket, de aki nem szereti, el is hagyhatja.
Aki nyitott a különlegességekre, mindenképpen készítse el vendégeknek, meglepetés desszertként. Savanykás-édes-citromos-algás-mentás :), csodálatos!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése