2016. június 3., péntek

Kakaós avokádó desszert

Néha magamon is meglepődöm, amikor ehhez hasonlókat találok ki magamnak. Szerencsére nem  kívánom az édességet minden áron de a régi szokásoktól nehéz szabadulni. A desszert, mint szertartás jobban hiányzik, mint az édes íz.
Egy szónak is száz a vége, az avokádó már évek óta a legjobb krém alapanyagom, így ismét ő mentett meg. :) Az évek során számtalan formában készítettem már, a leglegleg mégis most sikerült.
Korábban kókusz tejszínnel, vagy frissen facsart narancslével turmixoltam. A tejszíntől nekem már nagyon krémes, a narancslével meg több szénhidrátot viszek be.

Hozzávalók: 3 pohár
  • 3 puha avokádó
  • 2 dl víz
  • 1 púpos ek. kakaó
  • 1/2 kk. kardamom
  • 1/2 kk. szárított narancshéj vagy pár csepp narancs olaj
  • ha valaki mégis édesen szeretné tegyen bele 1 tk. mézet (kb.8g)

Az avokádót kimagozom és minden hozzávalót a turmix gépbe dobálok.Én a Thermomixben 30 mp/ 10-es fokozaton készítettem. Nagyon fontos, hogy erős géppel turmixoljuk, mert a zsíros avokádót nehéz krémesíteni a vízzel. Három pudingos pohárkában elosztom és hűtőbe teszem.
Eddig semmi extra, de most jön a csavar.
Kitaláltam, hogy mi lenne ha rétegezném a házi készítésű kokhurtommal és megszórnám kevés zsírjára darált kókuszreszelékkel, amitől kekszes lesz az élmény. Ide kattintva olvashatjátok a kokhurt elkészítésének módját.
Csak egy kis ötlet, remélem másnak is mosolyt csal az arcára. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése