2016. június 9., csütörtök

Avokádó pesto



Mindig is imádtam a pestós tésztát, de már évek óta nem volt hozzá "szerencsém". A készen vásárolható pestókban sajnos mindig van valami, amit én nem eszem, így marad a házi készítés.
Láttam egy ötletet, miszerint avokádó az alap, így csak minimális kesudió kell bele.
Én még ezt az ötletet is a magam száj ízére alakítottam, hogy valóban csak kevés mag kerüljön bele. Természetesen 24 órán át kiáztatott kesudiót használtam. Mindenképpen kompromisszumos, hiszen parmezánt is tettem bele, de egy adagra leosztva talán évente egyszer belefér. :)

Tészta helyett pedig cukkini spagettit készítettem hozzá, de azt elfelejtettem lefotózni. Rákattintva olvashatjátok az elkészítését.

Hozzávalók: 4 adag
  • 1 nagy avokádó
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 40 g kesudió
  • 30 g parmezán
  • 60 ml víz
  • só ízlés szerint (kb.1/2 kk.)
  • 1 nagy marék friss bazsalikom
  • 1 nagy marék friss petrezselyem
  • 2 ek. citromlé
  • fehérbors ízlés szerint

Az összetevőkből nagy teljesítményű turmixban (Thermomix 30 mp/ 9-10-es fokozat) homogén krémet készítek és már keverhetem is a "spagettibe". Aki eszik hagyományos tésztát, azoknak is bátran ajánlom. Én kipróbáltam és reggelire is isteni, valami kenyérféleségre kenve.
Tessék kipróbálni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése