2016. január 26., kedd

Szőlőmag lisztes-datolya brownie

Szerettem volna egy olyan kakaós sütit készíteni, amiből nem érezni ki a szőlőmagot és nem kell bele más csak természetes édesítő. A datolyából indultam ki, mert nagyon kedvelem az édesítő értékét és a különleges karamelles ízvilágát.
Amikor neki fogtam, még én sem tudtam mi lesz a vége, de szerencsére nagyon jó lett. Szaftos, krémes, nyammmm!

Hozzávalók:
  • 2 tojás
  • 100 g darabolt datolya, 2 dl forró vízbe áztatva
  • 10 g gesztenye liszt
  • 12 g szőlőmag+szőlőhéj liszt vegyesen
  • 20 g bambuszrost liszt
  • 50 g olvasztott kókusz zsír
  • 10 g török mogyoró liszt
  • 10 g útifűmaghéj liszt
  • pár csepp narancs olaj
  • csipet só és vanília
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+1 tk. citromlé

A jól megpuhult datolyát a vízzel együtt turmix gépbe dobom, és a többi összetevővel krémesre turmixolom.
Kisméretű tepsibe (15x20 cm) , sütőpapíron elterítem és 180 fokon 15-20 perc alatt megsütöm. Tűpróbát végzek, mielőtt kiveszem.
Nagyon érdekes, hogy amikor elkészül a beleszúrt késre már nem tapad. Mégis amikor kihűl, nedves lesz a hatás. Annyira különleges lett, hogy nem is tudnám semmihez sem hasonlítani.
Aki a hagyományos brownie állagra számít, annak sajnos csalódnia kell, mert meg sem közelíti. :)
Valami egészen más, mégis finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése