2017. április 7., péntek

Gyömbéres fantázia szelet


Mostanában ritkábban száll meg az ihlet, hogy valóban valami újat alkossak, de ma elkapott a lendület.:)
Időnként alaposan átvizsgálom a hűtőt és megpróbálok minden régebbi élelmiszert felhasználni. Találtam 4 narancsot , egy ujjnyi darabka friss gyömbért, nedves kókusz húst (ami a kókusztej készítése után maradt)  így már el is indult a gondolat, hogy valami narancsos-gyömbéres finomságot kreáljak.
Nem volt elképzelésem, csak a szokásos módon dobáltam össze a hozzávalókat, kevertem, adagoltam, írtam és amikor már jónak ítéltem kisütöttem.
Sokan kérdezték már, hogyan csinálom, hogy a kísérleteim mindig sikerülnek. Elárulom, ami nem sikerül, az nem kerül publikálásra. Hát ennyi a titok.:))

Azért lett ez a süti fantázia szelet, mert küllemében a zserbóra hasonlít, ízvilágában azonban semmi általam ismertre. Lehet, hogy "feltaláltam" valami újat? :)

Na jó, írom a receptet mielőtt feladnátok az olvasást. 

Hozzávalók: Mérleg sem kell, csak egy kanál a méréshez.:)
  • 6 púpozott e.k. nedves kókusz hús
  • 3 tojás
  • 3 ek. eritrit
  • 1 ek. vaníliás xillit
  • 6 ek. frissen facsart narancslé
  • 3 tk. friss reszelt gyömbér
  • 2 ek. chia mag liszt
  • 14 ek. olvasztott kókusz zsír
  • 1/2 kk. szódabikarbóna
  • 3 púpos ek.bambusz liszt

Egyszerűen összekeverem a hozzávalókat és egy sütőpapíros nagy tepsiben vékonyan elterítem. 200 fokon 25 perc alatt megsütöm. Miután kihűlt, 4 felé vágom és a krémmel összetapasztom a lapokat. A tetejére paleo csokit olvasztok, és már kész is. 

Csokis krém:
  • 250 g datolya meleg vízben puhára áztatva
  • 3-4 ek. kakaó
  • csipet vanília
Leszűröm a datolyát  és félreteszem a levét. Krémesre turmixolom a kakaóval és a vaníliával. Ha szükséges, a félretett lével hígítok még rajta. Ha pedig túl folyékony, adok hozzá egy csipet konjak lisztet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése