2016. október 2., vasárnap

Paleo somlói

Bátran mondhatom, hogy talán az egyik legnépszerűbb desszertem a paleo somlói. Sokszor készítem megrendelésre, ezért sosincs időm szépséges üveg tálkákba lefotózni. Mindig akkor jut eszembe, amikor már elkészítettem mindet az elviteles dobozkákba. Sebaj, az ízén nem változtat és remélem megjön a kedvetek elkészíteni.

Hozzávalók a piskótához: 8 adaghoz
  • 5 tojás
  • 5 ek. darált dió (50g)
  • 5 ek. eritrit
  • késhegynyi szódabikarbóna+1 tk. citromlé
  • 2 ek. bambuszrost liszt

Hagyományos módon készítem a piskótát. A tojásokat ketté választom és a ehérjéből egy csipet sóval kemény habot verek. A sárgákat az eitrittel, szódabikarbónával és a citromlével krémesre keverem. Majd a két masszát óvatosan összeforgatom, lassan adagolva hozzá a diót. Sütőpapíros tepsiben elterítem és 15 perc alatt 180 fokon megsütöm. Érdemes szilikonos papírt használni, hogy biztosan le tudjátok húzni a tésztáról sülés után.

Vanília puding: 4-5 dl lesz
  • 3 tojás sárgája
  • 6 g kókusz zsír
  • 1 dl kókusz tejszín
  • 3 dl víz
  • 20 g eritrit
  • csipet só 
  • 1 kk. vanília
  • 1 tk. kollagén/ konjak liszt

Mintha sodót készítenék, a kollagén kivételével minden hozzávalót egy lábosban lassú tűzön melegítem. Ahogy elkezd melegedni, folyamatos kevergetés mellet picit sűrű krémet főzök belőle. A kollagén vagy a konjak lisztet csak akkor adom hozzá, amikor már levettem a tűzhelyről. Mindkettő jó állagú krémmé varázsolja a pudingot, amíg a hűtőben pihen.

A csokis változatát ugyanígy készítem, csupán a kakaó vagy paleo csoki hozzáadása különbözteti meg őket.
Ízlés szerinti kakaó mennyiséget érdemes hozzá adni, én 2 evőkanállal szoktam, vagy 15 g csokit.

Összeállítás:
A diós piskóta darabkákat lerakom a dobozok aljára és meglocsolom őket pár csepp rum aromás vagy Jamaicai rumos kókusz tejjel. A Captain Morgan a legjobb, bár tudom az sajnos nem paleo. Én nagyjából éves szinten ennyi alkoholt fogyasztok, sütiben. :))
A piskótára csoki és vanília pudingot halmozok és újra kezdem a piskótával, amíg el nem fogynak a hozzávalók. 
A tetejére keményre vert kókusz tejszínt rakok és meglocsolom kókusz zsírral olvasztott paleo csokival. Majdnem 1:1 arányban használom a zsírt és a csokit, hogy ne dermedjen keményre a hűtőben sem. Darált dióval megszórom. A dió természetesen 24 órát ázott és száradt fél napot 50 okon a sütőben.
Aki, nem ilyen szigorú, annak ajánlom kipróbálni a darált diót serpenyőben karamellizálni egy kis mézzel. Leírhatatlanul finom de sajnos nem diétás. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése