2016. szeptember 25., vasárnap

Cukkinis-csokis cup cake


Nagyon régen készítettem muffinokat, ezért most a cukkini és tök dömpingben rávettem magam. A tökfélékben tényleg az a legjobb, hogy szinte bármi készíthető belőlük.
Krémes, lágy és könnyű finomságok készültek. 
A barátnőm szerint ezt már inkább cup cake-nek nevezik. Nekem mindegy, a lényeg, hogy finom legyen.:)

Hozzávalók:12 db
  • 4 tojás
  • 100 g eritrit
  • /2 kk szódabikarbóna+1 tk. citromlé
  • 100 g kókusz liszt
  • 20 g kakaó
  • 250 g nyers, reszelt cukkini vagy fehér tök/patiszon
  • 100g puha kókusz zsír
  • 140g kókusz tejszín
  • 1 kk. kardamom

A cukkinit meghámozom, és felaprítom vagy lereszelem. A héját egyéb módon felhasználom. A tojást és az eritritet habosra kikeverem, majd hozzáadom a többi összetevőt. Már elég hűvös van, így a kókusz zsír is szilárd, ezért érdemes felolvasztani, úgy könnyebb elkeverni a tésztában.
A kardamom azért fontos bele, mert ettől lesz igazán különleges.:)
Alaposan kikeverem és már adagolom is a szilikonos muffin formákba. Ebből a mennyiségből nekem 12 db szép nagy muffinom lett.
200 fokon 30 perc alatt meg is sültek.

A tetejére vagy ketté vágva a belsejébe ízlés szerint lekvárt, mogyorókrémet tehetünk. Én most paleo csokit olvasztottam kevéske kókusz zsírral és felvert kókusz tejszínnel összekevertem. habzsákba tettem és hagytam a hűtőben picit szilárdulni. Nem engedtem neki, hogy nagyon bekeményedjen, mert szép kis sapkákat akartam a muffinok tetejére formázni.
Arányokat azért nem írok, mert mindenki maga lássa, hogy milyen töménységű krémet szeretne.
Körülbelül 1 dl tejszínhez 25 g csokit és 1 ek. kókusz zsírt tettem.
Naggggyon jó lett.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése