2016. szeptember 23., péntek

Bundázott tök karikák

Nagyszüleim kertje kifogyhatatlan a tökfélékből, így manapság mindent cukkiniből és tökből készítek. 


Amíg a piacon is kapható a fehér tök, addig kell kihasználni a lehetőségét, hogy mindenféle finomat készítsünk belőle. Szerintem az egyik legjobb alapanyag, amit csak el lehet képzelni. Annyira semleges, hogy szinte bármi készíthető belőle. Korábban is rengeteg édeset és sósat alkottam már.
Legutóbb is a tök karikákból varázsolt vicces és finom ételeket osztottam meg belőle és most sem tétlenkedtem. Nagyszüleimre emlékeztet a rántott tök/patiszon íze és ezt próbáltam paleósan előállítani. Korábban csináltam úgy, hogy egyszerűen lesóztam a tököt, megvártam, hogy picit levet eresszen és mindenféle tojáskodás nélkül beleforgattam kókusz lisztbe, majd zsíron megsütöttem. Így is nagyon finom.
Most azonban a bundás kenyérből kiindulva készítettem rá bundát.
Hozzávalók: kb. 10 karikára elég ez a mennyiség

  • 2 tojás fehérje
  • 1 egész tojás
  • 15 g kókusz liszt
  • 5-10 g útifűmaghéj liszt
  • só, bors


A tököt felkarikázom és kivágom a magját. Megsózom és hagyom állni, amíg a tojásokat összekeverem a többi hozzávalóval.  Az útifűmaghéj liszt mennyisége azért nem pontos, mert én először mindig kevéssel kezdem, és megvárom mennyire szívja meg magát.  Mivel tepsiben készítem, nem baj ha folyósabb, de aki a masszívabban kedveli, készítse úgy. Én most kb. 8g-ot használtam és így könnyen rákenhető lett a tökre.

A tököcskéket egymás mellé fektetem egy sütőpapíros tepsibe és szépen elosztom rajtuk a masszát. Néhány karikára még szórtam földi mandula őrleményt is.

180 fokos sütőben, légkeveréssel  13-15 perc alatt elkészülnek. Én imádom ha picit megpirul, ezért 0.5-1 percre még rákapcsoltam a felső grillt.:)

Én sült hússal és zöld salátával ebédeltem, de vendég várónak is szuper csak úgy magában is.
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése