2016. május 17., kedd

Kávés banán kenyér


Egy amerikai oldalon láttam egy szuper receptet, amit picikét át kellett alakítanom, hogy számomra is megengedett legyen. Régóta készültem valami kávés finomságot készíteni, és ez a banán kenyér ötlet szerintem pont elbírta a valódi kávét. Bátor voltam, és nem bántam meg. 
Amikor rám tör a kísérletezés és több mindent sütök, akkor amit lehet felszeletelve lefagyasztom. Ez a finomság is pont ilyen, remekül el van a fagyóban és bármikor kikaphatok egy szeletet.

Hozzávalók: 1 gyümölcs kenyér formához
  • 2 tojás
  • 2 puha banán
  • 100 g kókusz liszt
  • 25 g kávészem
  • 20 g olvasztott kókusz zsír
  • 20 g méz
  • 1/2 kk őrölt vanília
  • csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna+ 1 tk. citromlé

Egy nagy turmix gépbe/ blenderbe/ Thermomixbe beledobálom a hozzávalókat és magas fokozaton összeturmixolom. Ennyi volt, és már öntöm is a sütő papírral bélelt kenyér formába. Éppen volt beáztatott dióm, amit a kenyér után készültem kiszárítani a sütőben 50 fokon. Így hát 6 szemet belenyomtam a tészta felébe.
180 fokon 35 percig sütöttem és be kell vallanom véletlenül légkeverésre kapcsoltam. A vicces, hogy így lett pont tökéletes. :) :) Nem tudom milyen lett volna sima sütéssel, valószínűleg nőtt volna a sülési idő.
 A végeredmény egy enyhén kávés, nagyon finom banán kenyér, de ne a klasszikra gondoljatok, inkább egy gyümölcs kenyérre A diós fele is nagyon jó lett, érdemes kipróbálni.
 A reggeli vagy délutáni kávé mellé tökéletes.
Én egy picit több kávéra vágytam volna, ezért legközelebb többet teszek bele. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése