2016. április 5., kedd

Reggeliző muffinok édesen és sósan


Ki ne szeretne reggelire muffinokat, falatkákat, gyorsan felfalható finomságokat enni a kávé, tea mellé.
Ha mindez még finom és egészséges is, akkor maga a tökéletesség! Természetesen paleósan! :)
Megint csak a hűtőben fellelhető dolgokat hívtam segítségül. Néha már csak poénból is megnézem mi van a hűtőben, kamrában és improvizálok valamit. Ezt addig csinálom, amíg el nem fogy minden, ami esetleg megfonnyadhat vagy megromolhat.
Érdemes időnként ilyen "hűtőtakarítást" csinálni, hiszen kidobni semmit sem szeretek. Csináljátok ti is!

Most semmilyen komolyabb maradék nem volt, csupán néhány sárgarépa, petrezselyem, bontott mandula tejszín, 1 alma, bontott sárgabarack lekvár (üveg alján 2 ek.)

Kókusztejet készítettem éppen, és a megmaradt nedves kókusz húsból akartam valami fagyasztható muffint.


  • 200 g kókuszreszelékből és 2 liter vízből maradt nekem 460 gr nedves kókuszom.
  • A répákat megpucoltam, lereszeltem és 280 gr lett a végeredmény. 
  • 60 g tojásfehérje por
  • 100 g mandula tejszín ( kókusz tejszín vagy más növényi tejszín is)
  • Mindezekből gyúrtam egy alapot és elfeleztem, hogy sósat és édeset is készíthessek.

Sós:
20 g kendermag liszt (igazi fehérje bomba)
20 g bambuszrost liszt
1 kk. só
1/2 kk. szódabikarbóna+ 1 tk.alma ecet
1 csokor petrezselyem aprítva
Az alap felébe keverem, és a muffin formákba adagolom.
200 fokon 20-25 perc alatt megsütöm.

Édes:
20 g bambuszrost liszt
20 g kókusz liszt
15 g eritrit
csipet vanília vagy xillites vanília 1 tk.
Az alap felébe keverem és a muffin formába adagolás után  belenyomkodok
1  kockákra vágott almát, majd megkenem 2 ek. sárgabarack lekvárral a tetejüket.
200 fokon 30 perc alatt megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése