2016. április 10., vasárnap

Florentin keksz



Régebben imádtam a Florentin kekszeket és kalácsokat de utoljára talán 10 éve készítettem. 
Régóta nézegetem a kamra fiókban néhány nyamvadt aszalt szilvát és aszalt sárga barackot, ezért most elérkezettnek láttam az időt, hogy valami finomat készítsek belőlük. Megenni már túlságosan kiszáradtak, így nem maradt más, csak a sütis felhasználás.
Manapság a gojin kívűl nem fogyasztok más aszalványt, de az utóbbi idők szigorú versenyzős étkezései után megérdemlek egy kicsit több szénhidrátot. Persze csak óvatosan! :)
A florentin a magvakról és aszalványokról szól, ezért még akkor sem sorolhatjuk a diétás édességek közé ha cukormentes vagy paleo.
Bizonyára tudjátok, hogy az aszalványoknak nagyon magas a cukor tartalma!
Ezért kiszámoltam a szénhidrát tartalmat, ha valaki hasonlóan szigorú önmagával, tudja mennyit ehet a napi CH beviteléhez.
1 db keksz= 4,86 g CH, amennyiben 30 darabot formázok a masszából.
Megpróbáltam a hitvallásomnak megfelelően, édesítés, keményítős csoda lisztek és maglisztek nélkül elkészíteni. 
Jelentem sikerült! 

Hozzávalók: 30 db
  • 2 tojás
  • 200 g darált kókuszreszelék
  • 60 g aszalt sárga barack
  • 70 g aszalt szilva
  • 14 g darált alma chips (natúr)
  • 20 g darált dió (jól kiáztatott, kiszárított), lehet más olajos mag is (mandula,kesu...)
  • 20 g goji bogyó
  • 1/2 kk. szódabikarbóna+1 tk. citromlé
  • narancs olaj és vanília ízlés szerint
Előljáróban szólok, hogy nem véletlenül maradt ki az édesítés. Nem tettem bele se xillitet, se mézet, se eritritet!
Egyszerűen masszát gyúrok a hozzávalókból és 30 golyót készítek belőle. Sütőpapíros tepsibe jó lapos korongokat lapítok belőlük és 175 fokos előmelegített sütőben 12-14 perc alatt megsütöm. Aki szereti barnábban és ropogósabban, sütheti tovább is. Én a 13 perces állagra esküszöm. :)
Annyira egyszerű és ha az alapot megtartjátok bármilyen kedvetek szerinti fűszerrel variálhatjátok.
Jó sütögetést!




 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése