2016. április 15., péntek

Avokádós tekercs


Ebből az alap tésztából készítettem már sokféle édességet, pl. a Timis kakaós csigát vagy édes papucsokat. Kíváncsi voltam milyen lenne ha sósan készíteném akár pizzás vagy más töltelékkel. A paradicsomot igyekszem korlátozni ezért most inkább egy zöldfűszeres-avokádós krémet használtam. Azért jegyezzétek meg, hogy úgy se felejtsétek el kipróbálni.
Szeretem ezt a tésztát, mert édesítés nélkül is jól nyújtható.

Hozzávalók: 1 rúd=25 db tekercs
  • 150 g nedves kókusz hús
  • 1 tojás
  • 20 g kókusz liszt
  • 20 g bambuszrost liszt
  • 20 g mangalica zsír
  • 6 g útifűmaghéj liszt
  • 2 g Himalája só
  • késhegynyi szódabikarbóna+1 kk.citromlé

A hozzávalókból tésztát gyúrok és hagyom pihenni, amíg elkészítem a krémet. Ez idő alatt a bambusz és az útifű megszívják magukat és jól összeáll a tészta.

Krém:
  • 120 g avokádó (kb.1 nagy fele)
  • 1 kk. citromlé
  • késhegynyi őrölt fokhagyma és fehér bors
  • 1/2 kk. Himalája só
  • szárított vagy friss zöldfűszerek (bazsalikom, koriander, rozmaring, petrezselyem stb..)
  • Aprítóban krémesre turmixolom a hozzávalókat.
A tésztát két fólia között kinyújtom kb. 2-3 mm vastagra, téglalap formára. Egyenletesen elkenem rajta a krémet és szorosan feltekerem. Nagyon éles késsel felszeletelem és a tekercseket sütőpapíros tepsire fektetem. 200 fokon 20 perc alatt megsülnek. Ennyi idő alatt nem lesz száraz de nyers sem. Aki szereti ropogósabban, sütheti tovább is, akár légkeveréssel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése