2016. február 7., vasárnap

Zöldséges "krémsajt"


Gyakran készítek paleo sajtokat, mindenféle tökből, karfiolból, cukkiniből.
Régebben mindig tettem bele totut is, de nekem egyáltalán nem hiányzik már belőle, így még azok is ehetik, akik allergiásak a tojásra. Szerencsére én nem vagyok, de ettől függetlenül oda figyelek, hogy ne egyek belőle túl sokat.

Ismeritek a kollagén imádatomat, ezért  mondhatom, hogy összekötöm a kellemeset a hasznossal. Talán már említettem, hogy hosszú évek váll és ízületi fájdalmait szüntette meg a rendszeres fogyasztása." Elvetemült" módon sportolok most is de fájdalmak nélkül tudok pihenni és ezt nem adnám semmiért. :)
Bizony ennél is, mint minden táplálék kiegészítőnél igaz, hogy a polcon csücsülve nem lesz hatásos!!!


Hozzávalók:
  • Kb.300 g karfiol
  • 1 dl víz
  • 100 g kókusz tejszín
  • 5 g só
  • csipet szerecsen dió
  • csipet fokhagyma
  • 2-3 ek. szárított zöldségek (most répa, zeller, petrezselyem)
  • 30 g kókusz zsír
  • 50 g zselatin (kollagén)

A rózsáira szedett karfiolt a vízben megpárolom, majd a többi hozzávalóval egyszerűen összeturmixolom. Akinek van esetleg Thermomix gépe, abban egy lépéssel megoldható mindez. :)
Fontos, hogy még meleg legyen a turmixolásnál, hogy a kókusz zsír és a zselatin feloldódjon. ( A valódi zselatin onnan ismerhető fel, hogy csak meleg közegben oldódik). Most azért csak 50 gramm a kollagén, hogy krémesebb és könnyen kenhető legyen a sajtom.
Fóliával bélelt dobozba öntöm és hűtőben hagyom megszilárdulni.2-3 óra múlva már fogyasztható. 
Tökéletes diéta alatt is , akár még vacsorára is. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése