2015. november 19., csütörtök

Protein forró csoki totu tejből


 Kriszti barátnőm ötletét osztom meg veletek egy picit kibővítve. Régóta nem vásárolok készen kapható totu termékeket, mert itthon is elő tudom állítani őket. Így nem is vagyok napra kész az ilyen jellegű újdonságokból. Szerencsés az, akinek viszont van ilyen barátnője :), hogy megossza vele az újdonságokat. Drága barátnőm hívta fel a figyelmemet a Capriovus cég újdonságára a Totu tejre. Gyorsan nekem is szegezte a kérdést, hogy meg tudnád e csinálni. Másnap reggelre, mire átért hozzám a reggeli futáshoz, elkészítettem. Hogy nekem ez eddig miért nem jutott eszembe????:))
Edzés után kiváló fehérje és ásványi anyag pótlás!
 

Kezdem az alapoknál. Szerintem sokan ismeritek már a totu házi elkészítését, blogger társaim korábban már megosztották, Szafinál még videót is találtok.
Totu:
  • 5 tojás fehérje
  • 1 tk. só
  • 10 g olvasztott kókusz zsír
  • 3 ek. alma ecet/citrom lé 
Vizet forralok egy lábosban, amibe én nem szoktam sót tenni, mert a levét még felhasználom. A hozzávalókat egy tálkában villával picikét felverem és amikor már lobog a víz, belecsurgatom a fehérjét lötyit.  A hőfokot ilyenkor én visszaveszem, nehogy kifusson. Villával néhányszor bele keverek, hogy darabos legyen. 4-5 perc alatt megfő. 
Amikor a száraz totut szeretném felhasználni, vagy dobozban tárolni, akkor leszűröm és hagyom kicsöpögni. A vizét nem öntöm ki.
Amikor totu krémet vagy tejet készítek nem szükséges a szűrés. Ebből a mennyiségből kb.150-170 gr kész totum lesz, a tojások méretétől függően.
 Totu krém:
  • A kapott mennyiséghez 3 dl vizet adok abból, amiben főztem és addig turmixolom a legnagyobb sebességen, amíg teljesen homogén, krémszerű nem lesz. Így pont tejföl állagot kapok. Mindenki kedve szerint variálhat a sűrűséggel. Kb.4-5 dl a kész termék.
Totu tej:
  • A kapott mennyiséghez 7 dl vizet adok szintén az alap vízből és megint csak addig turmixolom, amíg egynemű, tej szerű folyadékot nem kapok. Kb. 8-9 dl a kész tej.

Én szeretem a nagyon sűrű, forró csokit így a számomra legjobb arány : 1 dl tej+10 g eritrites  (minden mentes)csoki. Összemelegítem és turmixolom, akár botmixerrel is, hogy szép fényes, krémes legyen. Vaníliával vagy más fűszerekkel változatossá tehetjük minden nap.+ 1 csepp narancs olajtól eláll a lélegzet is!:)
Akinek így tömény, készítse kevesebb csokival vagy kakaóval  és édesítse kedve szerint.
Köszönöm Kriszti ezt a csodás ötletet és örülök, hogy megoszthattam a forró csoki kedvencedet.
A képeken látható pillangó kekszeket holnap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése