2016. február 3., szerda

Répás húsgolyó körtés-cukkini salátával


Tudjátok, szeretem a gyors, egyszerű és a nem paleós férjemmel is könnyen egyeztethető fogásokat.
Szerencsére ő is kedveli a mindenféle húsgolyókat, amiket időnként improvizálok.
Most az egyik nagy kedvencünket bugyoláltam bacon-be és egy gazdag salátát készítettem hozzá. Neki természetesen csoda szép,sárga, kurkumás jázmin rizst is tálaltam.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg darált hús (most pulyka comb)
  • 1 fej vöröshagyma vagy 3 szál újhagyma aprítva
  • 1 gerezd szétnyomott fokhagyma
  • só, bors, őrölt kömény ízlés szerint
  • 1 tojás



Egy nagy tálban mindent összegyúrok és hagyom pár percet pihenni. Ez idő alatt kiderül, hogy elég sűrű lesz e a massza, hogy gombócokat formázzak belőle. Nekem általában nem kell hozzáadnom mást. Ha mégis, szórok bele szezám vagy lenmag pelyhet. Sokat segít a formázásnál ha vizes kézzel dolgozom.
Egyenként becsomagolom őket egy félbe vágott bacon szelettel és úgy teszem a tepsibe, hogy az illesztési pont kerüljön alulra.
200 fokon, légkeveréssel 20 percig sütöm, majd további 10 percig alsó-felső sütéssel. Ha nagyon pirulna a bacon, előbb átkapcsolom a sima sütésre. Úgy jó ha kívül ropogós. 
Általában dupla adagot készítek , mert hidegen is nagyon finom csak úgy bekapkodni néhány darabot, amikor úgy ennénk valamit. Sokkal jobb nasi, mint az esti pop corn. :)

Saláta:
  • 2 marék aprított jégsaláta
  • 1 cukkini spagetti csíkokra vágva
  • 1 nagy sörretek kockákra vágva
  • 1 nagy körte vékonyan szeletelve
  • friss citrom vagy narancs lé
  • lenmag olaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése